معرفی شدن نمایشگاهها به عنوان صنعت ضرورت دارد

یار محمدیان با اشاره به درآمدزایی صنعت نمایشگاهی در دنیا همانند سایر صنایع، گفت: اگر نمایشگاه‌ها به عنوان صنعت معرفی شوند نقش خود را در توسعه اقتصادی کشور به بهترین شکل ممکن ایفا خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علی یارمحمدیان» در نخستین نشست تخصصی فراکسیون زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی، گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد، با بیان اینکه نمایشگاه، فروشگاه نیست و محلی برای طلاقی تولیدکننده و مصرف‌کننده است؛ افزود: نباید به این صنعت کلیدی به عنوان یک صنف کوچک نگاه شود.

 

رییس انجمن نمایشگاه‌های ایران اظهار داشت: اگر نمایشگاه‌ها به عنوان صنعت معرفی شوند نقش خود را در توسعه اقتصادی کشور به بهترین شکل ممکن ایفا خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه هنوز در بسیاری از استان‌های کشور نمایشگاه برگزار نمی‌شود و هنوز درک لازم برای برگزاری نمایشگاه در کشور وجود ندارد؛ افزود: متاسفانه به‌طور کامل از ظرفیت استان‌های مرزی برای برپایی نمایشگاه استفاده نمی‌شود که نشان از بی‌مهری و بی‌توجهی مسئولان به صنعت نمایشگاهی است.

 

یارمحمدیان با اشاره به درآمدزایی صنعت نمایشگاهی در دنیا همانند سایر صنایع؛ گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها موجب رونق تولید و اقتصاد می‌شود. صنعت نمایشگاهی کمک بزرگی به صنعت گردشگری می‌کند. پیش از بحران کرونا پیش‌بینی سفر ۲۱ میلیون توریست به دبی شده بود که قطعا ایران هم می‌تواند از این ظرفیت‌ به خوبی استفاده کند.

 

وی با بیان اینکه تولید و فروش به همراه بازاریابی حاصل می‌شود لذا اگر می‌خواهیم به این مهم دست پیدا کنیم باید در گام نخست به بازاریابی در صنعت مورد نظر توجه داشته باشیم؛ عنوان کرد: سایت‌ها، برگزارکنندگان، مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان چهار ضلع صنعت نمایشگاهی هستند که دولت‌ها نیز باید در این چهار ضلع مشارکت و همراهی داشته باشند.

 

رییس انجمن نمایشگاه‌های ایران با تاکید بر اینکه گردهمایی تمام صنایع و صنوف مختلف در نمایشگاه‌ها  خلاقیت و تبادل اطلاعات میان صنایع را موجب خواهد شد؛ گفت: چینی‌ها در اکثر نمایشگاه‌های دنیا حضور دارند که همین امر سبب افزایش تولید، صادرات، نقدینگی، اقتصاد و توسعه اقتصادی در این کشور شده است.

 

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها درآمدزایی زیادی برای شرکت‌های هواپیمایی، مراکز اقامتی، تفریحی، گردشگری و توریستی به همراه دارد؛ اظهار داشت: در کشورهایی چون ایران، مشارکت دولت فقط در سایت‌ها بوده و در سه حوزه دیگر همکاری ندارند در حالی که دولت‌ها با دخالت در سایر موارد به دلیل ایجاد چالش‌هایی گوناگون، باعث آسیب‌پذیری و دلخوری فعالان بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی می‌شوند.

 

 

کد خبر 1034103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha