نمایشگاهها در رفع معضل بیکاری بسیار موثر هستند

صیفی گفت: مهمترین آثار صنعت نمایشگاهی در انتقال تبادل، سرمایه‌گذاری، شاخص رقلبت بندی، ارتقاء کمی و کیفی است و نمایشگاه ها در سرمایه‌گذاری در حوزه اشتغال و رفع معضل بیکاری بسیار اثر گذار هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سعید صیفی»  در اولین نشست تخصصی فراکسیون زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی، گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی با هیئت مدیره انجمن نمایشگاه‌های ایران و انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، که به میزبانی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، بیان کرد: سالانه سرمایه‌گذاران ۱۳۱ میلیون دلار هزینه می‌کنند که نیمی از آن در صنعت نمایشگاهی و نیمی دیگر در صنعت گردشگری هزینه می‌شود.

 

نایب رییس انجمن نمایشگاه‌های ایران با بیان اینکه مهمترین آثار صنعت نمایشگاهی در انتقال تبادل، سرمایه‌گذاری، شاخص رقلبت بندی، ارتقاء کمی و کیفی و... است؛ اظهار داشت: نمایشگاه ها در سرمایه‌گذاری در حوزه اشتغال و رفع معضل بیکاری بسیار اثر گذار هستند.

 

وی اظهار داشت: سالانه ۳۲ هزار نمایشگاه در جهان برگزار می‌شود که ۷۰ درصد این نمایشگاه‌ها در کشورهای اروپایی بوده و در جهان بیشترین مخاطب را آلمان دارد. همچنین در این نمایشگاه‌ها بیش از ۴۵ میلیون غرفه‌دار حضور داشته اند.

 

صیفی با ییان اینکه سالانه حدود ۶ میلیون دلار درآمدزایی در صنعت نمایشگاهی را شاهد هستیم؛ افزود: فعالیت‌های نمایشگاهی به‌ دلیل اینکه در خدمت صنایع مختلف هستند به عنوان یک صنعت شناخته شده، چیزی که در ایران مغفول واقع شده است.

 

وی گفت: از ۱۰۰ نمایشگاهی که سالانه در ایران برگزار می‌شود حدود 4 میلیون نفر بازدید می کنند، لذا برهمین اساس به دنبال توسعه صنعت نمایشگاهی هستیم و امیدواریم با ریشه‌کنی کرونا هرچه سریع‌تر شاهد روش روزافزون این صنعت بکر باشیم.

 

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد افزود: تاثیر شیوع ویروس کرونا در نمایشگاه‌ها بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار در جهان در سال ۲۰۲۰ بود و ۲۲۴ میلیارد دلار از درآمد نمایشگاهی به دلیل ضرر اقتصادی ناشی از شیوع این ویروس حاصل نشده است و درکنار آن نزدیک به ۳ هزار نمایشگاه لغو شد و ۱۲۴ میلیارد دلار به غرفه‌دار و نمایشگاه‌داران خسارت وارد کرد.

کد خبر 1034111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha