باید به سمت دانش‌بنیان شدن امور خیر حرکت کنیم

موسی‌پور با بیان اینکه انجام امور خیر باعث می‌شود مردم به روزمرگی‌های اولیه زندگی اسیر نشوند، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که هر ایرانی یک خیر باشد، اگر این مهم اتفاق بیافتد شاهد یک جامعه شاداب، سرزنده و شاد خواهیم بود.

نعمت‌الله موسی‌پور دبیر علمی سومین همایش خیر ماندگار و عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و‌معارف خبرگزاری شبستان، در خصوص این همایش دو روزه گفت: خوشبختانه سومین همایش خیر ماندگار با عنوان «مطالعه و‌ ارزیابی نظام حکمرانی امور خیر در ایران» طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه(۱۲ و ۱۳اسفندماه) برگزار شد، هدف از برگزاری این همایش پرداختن به موضوع حکمرانی امور خیر است که یک بعد آن به درون امور خیریه برمی‌گردد که دارای تنوع است و سعی براین است که به راه‌کاری برسیم که چگونه سازمان‌های خیریه می‌توانند در کنار هم کار کنند.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در امر خیر مدنظر است قرار گرفتن سازمان‌های خیریه در کنار حکومت و بخش خصوصی است و به دنبال این هستیم چگونه این نهادها می‌توانند در کنار هم در یک اجتماع فعالیت کنند.

دبیر علمی سومین همایش خیر ماندگار تصریح کرد: در این همایش بحث‌های علمی با حضور محققین مورد بررسی قرار گرفت، همچنین برخی از خیریه‌های موفق به بیان تجربیات خود پرداختند، در واقع اصول برگزاری این همایش دستیابی به تجربیات علمی و تجربی بود.

موسی‌پور خاطرنشان کرد: پیش از برگزاری این همایش شش نوبت پیش همایش داشتیم و ۱۶۸مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از بررسی ۱۷مقاله به همایش اصلی راه پیدا کرد، در شش نشستی که در طول دو روز به صورت مجازی برگزار شد تمامی این مقاله‌ها از سوی محققین آن ارائه شد.

وی در ادامه در مورد مطلوب امور خیر در ایران گفت: اینکه همه مردم احساس کنند می‌توانند در کار خیر شرکت کنند نقطه مطلوب است، در واقع کمک کردن صرفا به موضوع مالی نباید محصور شود بلکه هرنوع ماری اعم از مالی، فکری، معنوی و... می‌تواند یک امر خیر محسوب شود.

دبیر علمی سومین همایش خیر ماندگار افزود: این نوع تفکر از حیث اجتماع بسیار مهم است، وقتی حال دل خیر خوب باشد و مردم دائما به آن فکر کنند قطعا یک اجتماع سالم را شاهد خواهیم بود، البته شرایطی باید فراهم شود تا خیر بتواند به ایجاد یک جامعه مطلوب کمک کند، از همین مسیر مردم خوشبخت‌تر می‌شوند و از بردگی سیاست، قدرت و ثروت بیرون می‌آیند و به سمت بندگی خدا می‌روند.

موسی‌پور اضافه کرد: انجام امور خیر باعث می‌شود مردم به روزمرگی‌های اولیه زندگی اسیر نشوند و اگر این مهم اتفاق بیافتد شاهد یک جامعه شاداب، سرزنده و شاد خواهیم بود. هدف مرکز پژوهشی و خیریه آلا که برگزار کننده این همایش نیز است اینکه امور خیر دانش بنیان شود به شکلی که هر ایرانی در هر زمینه یک خیر باشد.

کد خبر 1034177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha