کارگاه سواد رسانه با محوریت مدیریت فضای مجازی در کاشان برگزار شد

کارگاه سواد رسانه و نقش آن در تعلیم و تربیت فرزندان با محوریت مدیریت فضای مجازی در فرهنگ ‎سرای بانو در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان،  کارگاه سواد رسانه و نقش آن در تعلیم و تربیت فرزندان با محوریت مدیریت فضای مجازی در فرهنگ ‎سرای بانو در کاشان برگزار شد.

 

این کارگاه به همت فرهنگسرای بانو و با هدف گسترش و تعمیق فرهنگ استفاده سالم و امن از فضای مجازی در خانواده‌ها به ویژه در بین کودکان و نوجوانان و ارتقای سواد رسانه‌ای شهروندان کاشانی برگزار شد.

 

مدرس این کارگاه با اشاره به ضرورت تقویت سواد رسانه‌ای خانواده‌ها در روزهای کرونایی گفت: ارتقای سواد رسانه‌ای در استفاده از فضای مجازی، تضمین کننده افزایش امنیت کاربران در استفاده از این فضا است و خانواده ها باید در زمینه ارتقای دانسته‌های خود در حوزه فضای مجازی و فناوری‌های نوین تلاش کنند.

 

مصطفی رحیمی در بخش دیگری از این کارگاه آموزشی به آسیب‌ های فردی و اجتماعی استفاده از فضای مجازی و ایمنی در این فضا اشاره کرد و افزود: خانواده ها باید با تهدیدات فضای مجازی آشنا شوند و فرزندان خود را برای مقابله با این تهدیدات آماده کنند.

 

وی افزود: کودکان باید آموزش ‌های لازم را فرا بگیرند تا هرگز اطلاعات خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و  شایسته است خانواده‌ها برای استفاده کودک از اینترنت هدف تعیین کرده و در چارچوب آن با نظارت کافی، امکان استفاده از اینترنت را برای فرزندان خود فراهم کنند./

کد خبر 1034261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha