مقابله با تهدیدهای فرهنگی و دینی مهمترین ویژگی کانون های فرهنگی هنری مساجد است

حجت الاسلام دشتکی با تبریک سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد (۱۸ اسفند) گفت: مقابله با تهدیدهای فرهنگی و دینی مهمترین ویژگی کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

« حجت الاسلام علی دشتکی» در خصوص فرا رسیدن روز ملی کانون های فرهنگی هنری مساجد (۱۸ اسفند) به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: یکی از مهمترین رسالت هایی که طی این سال ها در جریان فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد دیده شد، فعالیت در جریان مقابله با تهدیدهای فرهنگی و دینی است. 

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز افزود:  ساز و کارهای شکل گرفته در جریان فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در قالب رویداد ملی فهما که در سال جاری با عنوان طرح ملی ایران قوی محقق شد، گویای که جریان فرهنگی هنری هدفمند و متداوم است. 

 

وی با اشاره به اهمیت رشد برنامه های مسجد محور در سطح محلات و اثرگذاری آن بیان کرد: یکی از اهداف اصلی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان البرز در ایام ماه شعبان که پیش رو قرار دارد، برپایی طرح های توزیع غذای گرم و توزیع بسته های معیشتی با محوریت ۱۰ مسجد در ۱۰ محله است که در این خصوص به صورت شاخص نقش فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد نمود دارد که همچون رزمایش مواسات و همدلی در این قالب نیز فعالیت پرشور دارند.

 

 

بلوغ باورهای ایمانی و دینی در میان فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد

 

حجت الاسلام دشتکی اظهار کرد: یکی از دلایل استمرار و انسجام ویژه برنامه های مسجد حضور پرشور و همه جانبه نیروهای مسجدی جوان و نوجوانی است که در فضای کانون های فرهنگی هنری مساجد رشد یافته اند. 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: بلوغ باورهای ایمانی و دینی در میان فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد بیانگر میزان جایگاه مسجد در جامعه اسلامی در جهت تربیت نیروهای متعهد دینی است.

 

احقاق مسجد تراز اسلامی با اهتمام نیروهای فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد 

 

حجت الاسلام دشتکی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ وقف در مساجد بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد جریان ساز ایجاد انگیزه برای وقف در حوزه های مختلف هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز خاطرنشان کرد: احقاق مسجد تراز اسلامی با اهتمام نیروهای فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد با مشخصات و تعاریف معین آن از دیگر ظرفیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد تلقی می شود. 

 

 

کد خبر 1034286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha