کانون های فرهنگی و هنری برتر ایلام تجلیل شدند

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: شعار محوری گرامیداشت ۱۸ اسفند، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری در سال جاری با عنوان مسجد « خانه ذاکران خانه خدا» نامگذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(۱۶ اسفند) در آیین تجلیل از کانون های برتر این استان در سالن جلسات مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی به مناسبت گرامیداشت ۱۸ اسفند، اظهار کرد: شعار محوری گرامیداشت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری در سال جاری  با  عنوان مسجد « خانه ذاکران خانه خدا» نامگذاری شده است.


حجت الاسلام « علی چراغی پور» با اشاره به اجرای برنامه های برای گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سطح کانون های مساجد استان، یادآور شد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد بر اساس مصوبه ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۷۲ در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان با محوریت مساجد تشکیل شده اند.

 

وی با بیان اینکه گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های مساجد در تقویم ملی ایران در روز ۱۸ اسفند ثبت شده است، ابراز کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، دیدار با خانواده های معظم شهدا، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه استان، دیدار با بسیج مساجد استان و دیدار با شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد از جمله برنامه های گرامیداشت ۱۸ اسفند در سال جاری است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  با اشاره به برنامه ریزی لازم برای اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی در سال ۱۴۰۰ در سطح کانون های مساجد، یادآور شد:   برنامه های سال آتی بر اساس سیاست ها و دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سطح کانون ها اجرا می شود.

 

حجت الاسلام چراغی پور با اشاره به اجرای طرح ملی ایران قوی در سال جاری در سطح کانون های مساجد بیان کرد: کانون های مساجد استان، فعالیت ها و برنامه های خود را در سامانه های بچه های مسجد به نحو شایسته و در حد توان بارگذاری کردند و  در قالب این طرح ملی، برنامه ها و فعالیت های ویژه ای در سطح کانون ها اجرا شد.

 

وی با بیان اینکه امسال سهمیه استان ایلام برای راه اندازی ۴۹کانون فرهنگی و هنری جدید التاسیس بوده است، ابراز کرد: مراحل دریافت مدارک و صدور مجوز و تشکیل پروند برای راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق محروم استان در حال پیگیری است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با تاکید بر اینکه  دشمنان نظام و  استکبار جهانی با برنامه ریزی مختلف برای دور کردن جوانان  از ارزش های دینی و اسلامی به ویژه مساجد هستند، ابراز کرد: این موضوع، روز به روز وظیفه ما را در برابر این هجمه ها با محوریت مساجد سنگین تر کرده است و در تلاش هستیم با محوریت مساجد برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برای نسل جوان برگزار شود.

 

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه دستگاه های مختلفی در مساجد فعالیت دارند، گفت: ضمن اعلام تعامل با این دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و دینی، از آمادگی لازم برای اجرای فعالیت ها  و برنامه های مشترک با این دستگاه ها از جمله هیئت امنای مساحد، پایگاه های مقاومت بسیج و امام جماعت و سایر نهادهای فعال در سطح مساجد  برخورداریم.

 

وی با تاکید بر اینکه تلاش می شود که برنامه های اجرایی در سطح کانون ها به روز و جذاب باشند، افزود: امسال برنامه های کانون ها، با توجه به شیوع کرونا به سمت فضای مجازی سوق داده شد و امید است که با شکست این ویروس منحوس، چراغ مساجد با حضور جوانان و نوجوانان بیش از گذشته روشن تر شود و شاهد حضور جوانان و نوجوانان در سطح مساجد باشیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به اجرای سوگواره علمدار کربلا و ویژه برنامه های ایام الله دهه فجر در طول سال جاری، خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری نیز برنامه های از جمله جشن های عید مبعث، شهادت امام کاظم(ع)، گرامیداشت ۱۸ اسفند و کمک های مومنانه در آستانه سال نو در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار خواهد شد.

 

چراغی پور استفاده حداکثری از توان، ظرفیت ها و امکانات موجود برای اجرای برنامه های سال آتی در سطح کانون های مساجد مد نظر است، گفت: طرح رزمایش کمک های مومنانه و مواسات در سطح کانون های مساجد برگزار شد که در امر خدمات رسانی به نیازمندان بسیار موثر بود و امید است که تا پایان سال و با توجه به سال نو، این فعالیت ها در سطح کانون های مساجد تداوم داشته باشد.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از تعدادی از مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در راستای اجرای طرح ملی ایران قوی، با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد تجلیل شد.

 

 

کد خبر 1034361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha