برگزاری روز درخت کاری با غرس۲۰ هزار اصله نهال در خوی

اکبرزاده شهردار خوی گفت: بمناسبت روز درختکاری ۲۰ هزار اصله نهال در پارک دلگشا و سطح شهرستان غرس میشود .

«محرم اکبرزاده»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت:  تعداد ۲۰ هزار اصله نهال در پارک ها، فضاهای های سبز و سطح شهر و حومه غرس می شود .

 

شهرداری خوی‌ در رابطه با احیای باغ تاریخی دلگشا افزود: در راستای اهداف فرهنگی و اجتماعی خود و ایجاد و افزایش سرانه فضای سبز و تحقق مطالبات بخشی از شهروندان علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ خوی، احیای این باغ با شکوه را در دستور کار خود قرار داد.

 

وی بااشاره به اینکه، این باغ (دلگشا) تابه امروز ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: درنیمه اول سال آینده  به بهره برداری می رسدودراختیار گردشگران و شهروندان قرار می گیرد.

 

شهردار خوی تصریح کرد: باغ دلگشا دارای ویژگی‌های خاص خود بوده که در کنار کمربندی شهید سلیمانی قرار گرفته است، بنابراین در احیای این باغ تلاش می‌شود تا مجموعه امکانات تفریحی و رفاهی شهروندان پیش‌بینی شده و در این باغ هفت هکتاری برای استفاده عموم مردم اجرایی شود و علاوه بر آن تلاش می‌شود تا عمارت موجود در آن نیزبا توجه به عکسهایی که ازقدیم مانده  بازسازی شود.

 

وی افزود: بیش از ۵۰۰۰ متر مکعب خاکبرداری، ۳۵۰۰ متر مکعب خاکریزی، ۱۲۵۰ متر طول سیستم آبیاری و  ۲۵۰۰ متر طول دیوار چینی در این پروژه انجام شده است .

 

اکبرزاده تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی گردشگری خوی و مجموعه فرهنگی تفریحی برای استفاده شهروندان با احیای این باغ شکل می‌گیرد.

 

وی همچنین خبراز احداث چهار پارک بزرگ دیگردرخوی خبردادوگفت: این چهارپروژه هم درنیمه اول سال ۱۴۰۰به بهره برداری می رسد.

 

شهردار خوی اضافه کرد: با حمایت های شورای محترم اسلامی شهر و تلاش مجموعه شهرداری سرانه فضای سبز شهری طی دوره پنجم شورا از ۴.۷ به ۸ رسیده که شاهد رشد افزایش بسیار خوبی در حوزه فضای سبز هستیم و تلاش می کنیم تا همچنان این سرانه افزایش یابد.

 

این مسئول در پایان گفت: پلاک کوبی درختان شهر همزمان با مراسم درختکاری آغاز شده است .

کد خبر 1034376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha