اوقاف کرمانشاه در مورد تخریب خانقاه توضیح داد

حجت الاسلام صالحی ،در پی انتشار ویدیویی مبنی بر تخریب بنای خانقاه در شهر کرمانشاه در فضای مجازی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امورخیریه کرمانشاه گفت: این ملک مخروبه و از بین رفته بود و ثبت میراث هم نشده بود و میراث فرهنگی هم ادعای ثبت آن را نداشته و ما برای حفظ جان شهروندان و رهگذران اندک بنای باقیمانده آن را تخریب کردیم.

 

وی با بیان اینکه این ملک به اوقاف واگذار شده بود و اسناد آن هم موجود است، افزود: این ملک در لیست آثار تاریخی ثبت نشده و از این رو میراث فرهنگی هم در آن اقدامات مرمتی انجام نداده است.

 

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: واقفان ملک در سالیان گذشته آن را به اوقاف واگذار کرده بودند و اسناد این واگذاری هم موجود است.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه  فرسودگی بنا و تخریب شدن آن سال های گذشته جان شهروند جان کرمانشاهی را گرفت، خاطر نشان کرد: برای حفظ امنیت جان شهروندان تصمیم ‌گرفتیم‌ اندک بنای باقیمانده را نیز تخریب کنیم‌تا مبادا جان مردم را تهدید کند.

 

وی گفت: برای فوت این جوان، اوقاف به عنوان متولی ملک بازخواست و دادگاهی شد و اهالی محل هم بارها به استانداری و اداره اوقاف نامه نوشتند که این ملک هر لحظه احتمال ریزش دارد و جان افراد را تهدید می کند.

 

حجت الاسلام صالحی اظهار کرد: این ملک چون ثبت تاریخی نشده بود، میراث فرهنگی امکان هزینه کردن در آن را نداشت و ما از ترس ریزش و تهدید جان شهروندان مجبور شدیم اندک بنای باقیمانده آن را فرو بریزیم.

 

کد خبر 1034386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha