شورای فرهنگ عمومی باید برای وضع موجود قرآنی جامعه چاره اندیشی کند

استاندار کرمان گفت: متأسفانه نسل جوان ما بیش از آنکه از فرهنگ قرآنی تأثیر بپذیرند، از سایر منابع تأثیر می پذیرند که باید برای این معضل فکری بکنیم و برنامه ای داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی زینی وند شنبه (16 اسفند) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با تأکید بر لزوم در نظر داشتن نتایج و خروجی جلسات شورای فرهنگ عمومی به موازات تشکیل کارگروه های مربوطه، بیان کرد: الان تقریباً همه آسیب را می شناسیم و آنچه که روح حاکم بر فرهنگ جامعه ما هست، فرهنگ اسلامی است که باید تاثیر خود را بر روی نسل جوان بگذارد.

 

استاندار کرمان افزود: محصول جامعه اسلامی ما باید حاکم شدن روح قرآنی بر سطوح جامعه به خصوص در خانواده ها باشد و در خانواده هایی که تأثیرات قرآن بر روی زندگی آن ها نمایان است، بخش عمده آن به تربیت شخصی و  خانواده ها برمی گردد.

 

زینی وند با بیان اینکه فرهنگ عمومی ما به خصوص در نظام آموزشی، دانش آموزان و جوانان کشور را با رفتار قرآن تربیت نمی کند، ادامه داد: متأسفانه نسل جوان ما بیش از آنکه از فرهنگ قرآنی تأثیر بپذیرند، از سایر منابع تأثیر می پذیرند که باید برای این معضل فکری بکنیم و برنامه ای داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: تأثیرگذاری باید به سمتی برود که ما هم در قالب فضاهای تأثیرگذار بر روی هویت جوانان، از آنجا آموزش ها را بدهیم که یکی از آن ها فضای مجازی است.

 

استاندار کرمان در پایان گفت: به نظر بنده ظواهر خیلی ضروری است و نمازخانه ها، آموزش های قرآن و کلاس های آموزش قرآن، ترویج قرآن و ... حتماً جزو ضروریات هستند اما در کنار این شورای فرهنگ عمومی باید یک کارگروه و اتاق فکر داشته باشد که با نظر کارشناسان، تأثیرگذاری را مبتنی بر یک آسیب شناسی انجام دهد.

کد خبر 1034404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha