شیروان رتبه نخست جمع آوری و هزینه کرد زکات را در خراسان شمالی دارد

امام جمعه شیروان در نشست شورای زکات این شهرستان گفت: شیروان رتبه اول جمع آوری و هزینه کرد زکات را در خراسان شمالی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ «حجت الاسلام حسین تکمیلی» روز شنبه (۱۶ اسفندماه) در جلسه شورای زکات شیروان اظهار داشت: این شهرستان در چند سال گذشته هم جزو شهرستان های برتر استان در جمع آوری زکات بوده و برکات و فواید زکات باید به خوبی برای مردم تشریح شود.

 

امام جمعه شیروان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۲ میلیارد ریال زکات واجب و مستحب در این شهرستان جمع آوری و صرف تامین معیشت، درمان، لوازم التحریر، پرداخت اقساط معوق و بدهی مددجویان، تعمیرات مسکن و خرید تبلت برای دانش آموزان نیازمند و پروژه های عام المنفعه شده است.

 

حجت الاسلام تکمیلی با اشاره به اقدامات انجام شده در این خصوص افزود: تعداد ۷۰۰ بسته معیشتی از محل جمع آوری زکات به زودی در شهرستان بین خانواده های محروم و نیازمند توزیع می شود و همچنین برای بیش از چهار هزار نفر از مراجعین (نیکوکار و نیازمند) در قرارگاه مواسات شهرستان پرونده تشکیل شده است.

 

امام جمعه شیروان گفت: هزینه های اضافی و بسیار بالای مجالس ترحیم باید حذف و در جهت کمک به نیازمندان و محرومان هدایت شود.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان هم با بیان اینکه همه مبالغ جمع آوری شده زکات صرف معیشت مردم شهرستان شده است، گفت: هم اینک در این شهرستان ۷۰ عامل زکات در ۹۶ روستای بخش مرکزی و حومه فعالیت دارند.


مرتضی صفی پور اظهارداشت: پرداخت به موقع زکات در رفع مشکلات اقتصادی و کاهش فقر مؤثر است.

 

هم اکنون ۱۵ هزار و ۷۴۰ نفر مشتمل بر هفت هزار و ۲۵۳ خانوار در شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی هستند.

 

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

کد خبر 1034413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha