کانون های فرهنگی هنری مساجد بهترین مکان در جهت جذب نسل جوان و ترویج معارف دینی هستند

احسانی با بیان اینکه کارکردهای مسجد با گذشته تفاوت دارد و دیگر محدود به برگزاری نماز جماعت و مراسم جشن یا سوگواری نمی‌شود، گفت: لازم است متولیان برنامه‌های فرهنگی هنری مساجد برای نسل امروز تدابیری متناسب با مقتضیات زمان و نیازهای روز بیندیشند.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان به مناسبت فرا رسیدن 18 اسفند، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان گفت: مساجد، امن ترین مکان برای مصمون ماندن نسل امروز از هجمه‌ها و تربیت دینی نونهالان و نوجوانان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری در جوار مساجد با ارائه برنامه‌های فرهنگی - هنری بهترین مکان برای ترویج الگوی فرهنگی ایرانی اسلامی هستند و می‌توانند نقشه‌های شوم دشمنان اسلام را نقش برآب کنند.

 

وی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد باید در طی سال با برنامه ریزی دقیق و منسجم و ارائه آموزش های متناسب با ذائقه جوانان باعث جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد شوند.

 

وی با تاکید بر جدی گرفتن آموزش در فعالیت‌های  فرهنگی هنری افزود: هنر باید در راستای تعالی جامعه به‌کار گرفته شود و برای معرفی فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی از تمامی ظرفیت‌های این حوزه استفاده شود.

 

وی ادامه داد: اکنون کارکردهای مسجد با گذشته تفاوت دارد و دیگر محدود به برگزاری نماز جماعت و مراسم جشن یا سوگواری نمی‌شود و لازم است تا متولیان برنامه‌های فرهنگی هنری مساجد برای نسل امروز تدابیری متناسب با مقتضیات زمان و نیازهای روز بیندیشند.

 

گفتنی است، مقام معظم رهبری در 19 مهر ماه سال 1391 در سفر به استان خراسان شمالی و در دیدار با روحانیون استان خراسان شمالی فرمودند: «من سفارش می کنم که کانون هاى فرهنگى - هنرى مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکارى بسیج. بد است که بین روحانى مسجد و بسیج مسجد، اختلاف به وجود بیاید. با همکارى بسیج، این کانونهاى فرهنگى - هنرى مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنى که متناسب با نیاز آن جوانى است که آنجا حضور پیدا می کند، فراهم کنید.

 

 

کد خبر 1034424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha