مدیران کانون های مساجد عضو هیئت امنای مساجد می شوند

حجت الاسلام عزیز با بیان اینکه مدیران کانون های فرهنگی و هنری در راستای تعامل هر چه بیشتر عضو هیئت امنای مساجد می شوند، گفت: ثمره کار فرهنگی در مساجد تربیت نیروهای و جوانان متعهد و با اخلاق در سال های آتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، صبح امروز(۱۶ اسفند) در نشست مشترک با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام به مناسبت گرامیداشت ۱۸ اسفند، با تبریک سالروز ۱۸ اسفند، اظهار کرد: کار فرهنگی به ویژه برای جوانان و نوجوانان یکی از امور ضروری در جامعه است.

 

حجت الاسلام «مرتضی عزیزی» با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان بر علیه ارزش های و باورهای دینی جامعه، ابراز کرد: حضور جوانان در مساجد با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری علاوه بر بهره مندی از این فعالیت ها، نقش مهمی در تقویت روحیه معنوی در بین نسل جوان دارد.

 

وی با بیان اینکه امروز یکی از مهم ترین رویکردها در برابر آسیب های اجتماعی و مشکلات اقتصادی تقویت روحیه معنوی است، یادآور شد: هر چه که روحیه معنوی جوانان ما قوی باشد، تاثیر پذیری آنان از تهاجم فرهنگی دشمنان کمتر خواهد بود و در نهایت نیز اهداف و آرمان های نظام اسلامی در زمینه تربیت جوان متعهد با اخلاق محقق می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد، با اخلاق حسنه فعالیت های خوبی در سطح مساجد انجام می دهند و مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان نیز با روی گشاده در خدمت مردم و اهالی مساجد هستند و این امر نقش مهمی در راستای جذب جوانان به مساجد دارد.

 

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به نزدیکی و قرابت کانون های مساجد و اوقاف و امور خیریه، تصریح کرد: در انجام فعالیت های فرهنگی باید به گونه ای عمل شود که علاوه بر ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی در جریان اجرای برنامه ها، مردم نیز ار  این گونه فعالیت ها مطلع و آگا باشند که به طور قطع نقش مهمی در همراهی و حضور اقشار مختلف مردم در این این فعالیت ها خواهد داشت.

 

وی ابراز کرد: وقتی مسجدی در هر نقطه ای ساخته می شود باید زمینه های حضور جوانان در مساجد فراهم شود، حضور  جوانان در مساجد بسیار ضروری است و کانون های فرهنگی و هنری مساجد زمینه ساز حضور جوانان در مساجد هستند که یک نوع سرمایه گذاری برای تداوم ارزش های انقلاب اسلامی خواهد بود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام  یادآور شد: ارزش و حاصل  کار فرهنگی و هنری در سال های آتی مشخص خواهد شد، اگر مساجد ساخته شوند ولی حضور جوانان و نوجوانان را نداشته باشیم فرهنگ ایرانی و اسلامی ما در طول سال های آتی دچار چالش می شود، ثمره کار فرهنگی در مساجد تربیت نیروهای و جوانان متعهد و با اخلاق در سال های آتی است.

 


حجت الاسلام عزیزی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد عضو هیئت امنای مساجد شوند که در این صورت موجب ایجاد تعامل و همکاری بیشتر در اجرای برنامه ها و فعالیت های مستمر در سطح مساجد می شود.

کد خبر 1034425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha