وجود بیش از یکصد اقامتگاه های بومگردی در روستاهای فارس پیامدهای مطلوبی دارد

پاک فطرت گفت: شمار اقامتگاه های بومگردی روستاهای فارس در حال حاضر بیش از ۱۰۶ اقامتگاه است که نقش مطلوبی در بحث اشتغال و کارآفرینی و کاهش مهاجرت از روستاها و حتی مهاجرت معکوس از شهر به روستا داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید کمال پاک فطرت»، امروز (شنبه 16 اسفند) در جمع خبرنگاران با اشاره به تاثیر مطلوب آموزش های ارائه شده به دهیاران در استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: طی چند سال اخیر آموزش  قوانین و موضوعات مختلف به دهیاری ها با جدیت دنبال شده و در اولویت قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس ادامه داد: تداوم ارائه این آموزش ها موجب شد تا مشکلات و تخلفاتی که به دلیل عدم برخورداری از دانش لازم بود در بدنه دهیاری ها و مسئولیت های مختلف کاهش مطلوبی داشته باشد و 2 سال متوالی مقام برتر آموزش کشور را در این خصوص به دست آوریم.

وی تصریح کرد: زمانی که دانش مجموعه به لحاظ فنی و اداری و مالی پایین باشد باید ارائه آموزش در اولویت قرار بگیرد تا موفقیت های متعاقب حاصل شود.

پاک فطرت با تاکید بر ایجاد اشتغال در روستاهای فارس به عنوان اولویت مهم امور روستایی و شوراهای استانداری فارس بیان کرد: با حمایت و همراهی بسیاری از دستگاه ها توانستیم برای اولین بار از سال 97 تا 98 و در عرض یک سال، 12 هزار شغل پایدار در روستاها ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: توسعه پایدار روستاها تنها از طریق اشتغال و کارآفرینی ایجاد می شود و با هدف تحقق این امر طی سه سال گذشته از طریق مرکز به حساب دهیاران تسهیلات اشتغال زایی روستایی واریز شده است.

پاک فطرت از انعقاد تفاهم نامه در بنیاد مسکن برای انجام امور عمرانی در روستاهای فارس خبر داد و گفت: با این تفاهم بهسازی معابر و آسفالت روستاها، تعویض شبکه فرسوده آبرسانی، گاز رسانی و ... با همراهی ادارات مختلف دیگر خدمات رسان مورد توجه و انجام قرار گرفت و موجب جهش بسیار خوبی در عمران و آبادی روستاهای فارس شد.

وی با تاکید بر مشکلاتی که روستاهای حاشیه شهر شیراز برای شهر ایجاد می کنند، عنوان کرد: علت عمده مشکلات در شیراز و کلان شهرها ناشی از بی توجهی سال های گذشته به روستاها بوده که موجب  حاشیه نشنی اطراف کلان شهر شیراز شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس افزود: برای الحاق روستاهای حاشیه شهر شیراز به شهر، پیشنهادات متعددی به شورای اسلامی و شهرداری شیراز داده ایم که محقق نشده است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که این روستاها برای شهر شیراز ایجاد می کند ساخت و سازهای غیر مجاز و بدون رعایت اصول فنی ساخت و ساز است که در آلهای آتی مشکلات اجتماعی بیشتری برای شیراز ایجاد می کند.

پاک فطرت تصریح کرد: به هر حال در 10 سال آینده این روستاها بادی به شهر شیراز الحاق شوند که در ان زمان امکان تخریب این همه ساخت و ساز غیر اصولی وجود نخواهد داشت و منجر به پیامدها و معضلات فرهنگی و اجتماعی دیگری خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند خوب ایجاد اقامتگاه های بومگردی در روستاهای استان گفت: تا سال 96 حدود 6 بومگردی در روستاها داشتیم اما اکنون به بیش از 106 اقامتگاه بومگردی در سطح استان رسیده ایم که نقش مطلوبی در بحث اشتغال و کارآفرینی و کاهش مهاجرت از روستاها و حتی مهاجرت معکوس از شهر به روستا داشته است.

کد خبر 1034465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha