با خاطیان قطع درختان ییلاق ماسال برخورد جدی شود

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه اگر کسی به منابع طبیعی ظلم می‌کند باید نسبت به این افراد خلافکار اشد مجازات صورت گیرد گفت: قطع درختان ییلاق یک کار ناپسند و خلاف شرع بود که باید با خاطیان آن برخورد جدی صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، حجت‌الاسلام«سیدهادی موسوی» ظهر امروز(شنبه، 16 اسفند) در جلسه شورای اداری این شهرستان با تبریک هفته منابع طبیعی اظهار کرد: اهمیت منابع طبیعی بر کسی پوشیده نیست و در آموزه‌های دینی هم به اهمیت این موضوع پرداخته شده است.

 

امام جمعه ماسال با بیان اینکه در روایات آمده، آب دادن به یک درخت همچون سیراب کردن یک انسان تشنه است و به همان میزان خداوند ثواب عنایت می‌کند افزود: بنا بر احکام مراجع تقلید، قطع و بریدن درخت بدون عذر جایز نیست.

 

وی لازمه حیات بشر را در گرو ادامه یافتن حیات طبیعت عنوان کرد و گفت: هیچ درختی وجود ندارد که در بقای موجودات زنده تاثیری نداشته باشد.

 

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه از وقتی که انسان درختی را می‌کارد تا زمانی که آن درخت زنده است، خداوند برای انسان ثواب می‌نویسد تصریح کرد: همه ما باید نسبت به منابع طبیعی و حیات طبیعی خود احساس مسئولیت کنیم.

 

امام جمعه ماسال با اشاره به اینکه اگر کسی به منابع طبیعی ظلم می‌کند باید نسبت به این افراد خلافکار اشد مجازات صورت گیرد بیان کرد: قطع درختان ییلاق یک کار ناپسند و خلاف شرع بود که باید با خاطیان آن برخورد جدی صورت بگیرد.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوانی که ایران اسلامی ما دارا است اظهار کرد: اگر منابع مدیریتی خود را درست به کار بگیریم به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا می‌کنیم.

 

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه مدیران باید قدر دوران مدیریتی خود را بدانند خاطرنشان کرد: ناشایست است فردی نان نظام و انقلاب را بخورد اما در خدمت رسانی به مردم کوتاهی کند.

 

 

کد خبر 1034479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha