سارق مسافر نما به دام افتاد

با سرعت عمل کارآگاهان پلیس آگاهی استان، سارق به عنفی که در پوشش مسافر و با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت خودروی یک شهروند زاهدانی کرده بود در کمتر ۶ ساعت شناسایی و دستگیر شد.

سارق مسافر نما به دام افتاد

 

به گزارش  خبرگزاری شبستان از زاهدان، سرهنگ "ابراهیم ملاشاهی" رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان در تشريح اين خبر  اظهار داشت: در پي تماس 110 راننده یک خودروی مسافربرشخصی در شهر زاهدان و اعلام شکايت وی از فردی ناشناس که با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت خودروی سواری پراید او کرده بود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی اولیه مأموران مشخص شد سارق، تحت عنوان مسافر خودروی این فرد را به مقصد یکی از محلات حاشیه ای زاهدان دربست کرده  و پس از خروج از محدوده شهزی در یک محل خلوت با تهدید قداره اقدام به سرقت خودروی او کرده و متواری شده بود.
رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد:  بلافاصله با دریافت اظهارات شاکی و اخذ مشخصات سارق، تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی و دستگیری او آغاز و با اقدامات تخصصی صورت گرفته، متهم در کمتر 6 ساعت از وقوع سرقت شناسایی  و طی یک عملیات ضربتی داخل مخفیگاهش دستگیر شد.
وی با اشاره به کشف خودروی مسروقه خاطر نشان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به بزه ارتکابی خود اعتراف و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ ملاشاهی در پایان از مسافربران خودرو های شخصی و رانندگان  تاکسی های گردشی خواست از سوار کردن افراد به مقصد حاشیه شهر ها و نقاط پرت  و خلوت خودداری و در صورت برخورد با موارد مشکوک سریعا با تماس 110 موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

رهایی جوان سیب و سورانی از چنگال آدم ربایان

 

با اقدام به موقع و تلاش مأموران انتظامی شهرستان "سیب و سوران" جوان ربوده شده در کمتر از 12 ساعت از چنگال آدم ربایان آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.


سرهنگ "مرتضی جوکار" جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر اظهار داشت: تاریخ دوازدهم اسفند ماه سال جاری در پي ربایش جوانی 28 ساله در یکی از محلات شهرستان "سیب و سوران" بلافاصله تیمی از کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی آن شهرستان وارد عمل شدند.
وی افزود: در تحقیقات میدانی از شاهدان عینی، مشخص شد، 4 فرد مسلح، با تهدید سلاح گرم،  فرد مذکور را با خودروی شخصی اش ربوده و به سرعت از محل متواری شده اند.
جانشین فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، به منظور حفظ جان این جوان، کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان تلاش گسترده ای را برای رهایی او آغاز و در نتیجه تحقیقات تخصصی خود هویت آدم ربایان را شناسایی و مشخص شد، متهمان به دلیل اختلافات مالی این جوان را ربوده اند.
سرهنگ جوکار بیان داشت: سرانجام با تلاش پلیس، آدم ربایان عرصه را برخود تنگ دیده و پس از گذشت 12 ساعت از آدم ربایی مجبور به آزادی این جوان در حوالی یکی از روستاهای "سیب وسوران" شدند.
وی خاطر نشان کرد: با آزادی این جوان تلاش برای دستگیری عاملان آدم ربایی ادامه داشت تا اینکه در نهایت با تلاش صورت گرفته مخفیگاه یکی از متهمان اصلی پرونده در یکی از محلات شهرستان شناسایی و طی یک عملیات ضربتی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

 

کشف 27 تن کاشی و سرامیک قاچاق در دشتیاری

 

فرمانده انتظامي شهرستان دشتیاری از توقيف یک دستگاه كاميون حامل 27 تن کاشی و سرامیک قاچاق خبر داد.
سرهنگ غلامرضا صیاد اربابی اظهار داشت داشت: در راستاي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و مقابله با قاچاق کالا، مأموران ایستگاه بازرسی شهید "یدالهی" شهرستان دشتیاری حين کنترل خودروهای عبوری در محور "چابهار- دشتیاری " به يک دستگاه تریلی مشکوک و آن را متوقف کردند.
وي افزود: مأموران در بازرسي از این کاميون 27 تن کاشی و سرامیک خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان 3 میلیارد و 700 میلیون ریال برآورد شده است.
سرهنگ صیاد اربابی با اشاره به دستگیری یک فرد  متخلف در این رابطه، از شهروندان خواست: تا در صورت اطلاع از فعاليت هاي اقتصادي غيرقانوني مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

 

دستگیری سارق سیم های برق منازل مسکونی "چابهار" با 9 فقره سرقت

 

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارقی خبر داد که به صورت حرفه ای اقدام به سرقت سیم های برق منازل مسکونی این شهرستان می کرد.
سرهنگ "علی قریب زاده" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران گشت کلانتری 11 شهرستان چابهار در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند در بلوار قدس شهر چابهار، به یک نفر که در حال قطع کردن سیم های برق منزلی بود مشکوک شدند.
وی گفت: متهم 33 ساله با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل با یک دستگاه خودروی 405 را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگير شد.
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان چابهارافزود: متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجويي هاي تکمیلی پلیس به 9 فقره سرقت سیم های برق منازل مسکونی در سطح شهر چابهار اعتراف کرد.
سرهنگ "قریب زاده"با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدارهای پليسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سريعاً با 110 تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 1034495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha