نگران شیوع ویروس کرونا انگلیسی در گلستان هستیم/ گرگان و کردکوی در وضعیت نارنجی قرار دارند

فاضل با بیان اینکه از بابت شیوع ویروس کرونا انگلیسی در گلستان نگران هستیم، گفت: در حال حاضر در استان گلستان نزدیک به ۲۵۴ بیمار با علائم کرونا بستری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» ظهر امروز (شنبه 16 اسفند) در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان گلستان اظهار کرد: استان در شرایط پایداری قرار دارد و در حال حاضر شرایط ما به گونه ای نیست که نگران پیک بعدی کرونا باشیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: براساس گزارش ستاد کرونا نگرانی وجود دارد که با شیوع ویروس انگلیسی کرونا موج جدیدی از بیماری شاهد باشیم.

 

فاضل بیان کرد: بالغ بر 50 درصد از بیمارانی که در خوزستان کشف می شود بیمارانی هستند که به کرونای انگلیسی مبتلا هستند و در استان خوزستان متاسفانه میزان مرگ و میر نیز افزایش یافته است.

 

وی گفت: در حال حاضر در استان گلستان نزدیک به 254 بیمار بستری داریم که از این تعداد 66 بیمار در بخش مراقبت های ویژه و 24 بیمار نیز متاسفانه به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: در روز گذشته سه فوتی بیمار کرونایی داشتیم که تست آزمایش تشخیص کرونای دو نفر از این جانباختگان مثبت گزارش شده است.

 

فاضل با بیان اینکه از بابت ویروس کرونای انگلیسی در گلستان نگران هستیم، افزود: در خراسان رضوی 11 مورد بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی کشف شده است.

 

وی تاکید کرد: گرگان و کردکوی نارنجی هستند و مابقی شهرها در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند و از این بابت نگرانی نداریم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: براساس ستاد ملی کرونا و نامه وزارت بهداشت برگزاری هرگونه حراجی ممنوع اعلام شده است.

 

فاضل یادآور شد: بازگشایی باشگاه های کشتی نیز براساس پروتکل ها در شهرهای آبی و زرد بلامانع است.

 

کد خبر 1034519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha