نقش زنان نباید از تاریخ و انقلاب حذف شود

حجت الاسلام والمسلمین شکری، به نقش آفرینی زنان در دفاع از حریم امنیت و حریم فکری جامعه و ایستادگی در برابر دشمنان اشاره کرد و گفت: نقش زنان نباید از تاریخ حذف شود و یا در انقلب نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین«یوسف علی شکری »، امروز(16 اسفند) در در همایش لشکر فرشتگان تاریخ ساز در لرستان، به ایستادگی زنان و مردان در دوران جنگ و دفاع از خاک کشور و انقلاب اشاره کرد و  اظهارداشت: زنان دوش به دوش مردان از حریم امنیت و حریم فکری جامعه و راه امام با تمام وجود دفاع کردند.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بر ضرورت تکریم شهدا و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد و افزود: امام راحل جایگاه شهید را برای ما آنچنان که باید تبیین کرد و رهبر معظم انقلاب تأکید بر تکیریم و تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان دارد، آنان می دانند که شهید، جانباز و آزاده و خانواده های آنان چه کار بزرگی انجام دادند.

 

وی در ادامه عنوان داشت: به برکت خون شهدا، استقامت و ایثار و ازخودگذشتگی خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و نقش آفرین زنان، مادران و خواهران شهدا و جانباز بنیان رفیعی با سازه های مستحکم بنا شده است که دشمن بعد از ۴۲ سال هیچ غلطی نمی کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شکری به خیالات شیطانی دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمن عمق پایداری زنان را می بیند، زنان جانباز که پایدار به پای مردان ایستادند و در برابر دشمنان از خاک کشور دفاع کردند.

 

وی به وفاداری زنان شهدا و جانبازان که با تمام وجود پروانه وار به دور فرزندان خویش می چرخند و برای ارتقای علمی، دینی و معرفتی فرزندان خود تلاش می کنند اشاره کرد و گفت: مردم بیدار هستند، با شعور، با فکر هستند و عمق دین در عمق فکر آنان وجود دارد و این مهم مردم را به انقلاب وفادار کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه امروز دشمن ما را بهتر از خودمان شناخته است، خاطرنشان کرد: دشمن از خانواده شهدا که مردانه به پای انقلاب ایستاده اند، می ترسد.

 

وی با تأکید بر اینکه نقش زنان را نباید هرگز را از تاریخ حذف کنیم و از انقلاب نادیده بگیریم، بیان داشت: زنان هرگز کمتر از مردان در شکل گیری انقلاب نقش نداشتند، زنان انقلاب مردانه در برابر دشمنان ایستادند، مادران و همسران شهدا جانبازان و ایثارگران در کنار مردان در تمدن اسلامی نقش داشتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شکری بیان کرد: زنان در روزهای تنهایی انقلاب کنار مردان بودند و امام راحل و رزمندگان را تنها نگذاشتند و مردانه در صحنه حضر بودند، مردانه یعنی در راه پیمانی که با خدا بستند دروغ نگفتند و شیرزنانه در کنار مردان در صحنه های انقلاب نقش آفرینی کردند.

 

وی یادآور شد: زنان مردانه نیازهای خود را مردانه پای انقلاب ریختند تا انقلاب مستحکم تر بشود، همسران شهید عمر خود را به پای فرزندان می سوزانند تا آنان بالنده بشوند و رشد یابند و نباید از آنان غافل شد.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تدکید بر اینکه باید قدر شهدا جانبازان و ایثارگران خانواده و فرزندان آنان را بدانیم، عنوان داشت: ما در برابر خانواده شهدا جانبازان و ایثارگران مسئولیت سنگینی بر دوش داریم.

 

وی با اشاره به تأسیس بنیادی برای حمایت از جامعه ایثارگر، گفت: این عظمت راه را نشان می دهد حرکت جمعی برای حمایت لازم است تا تبیین شهادت صورت گیرد و عمق پیدا کند.

کد خبر 1034529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha