کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت قابل توجهی برای ترویج مکتب حاج قاسم است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند گام مهم و تأثیرگذاری در راستای ترویج مکتب سردار که همان مکتب اهل بیت و مبانی ارزشمند و عمیق نظام است؛ بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدرضا علیزاده، شنبه(۱۶ اسفند)در آیین بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که به صورت مشترک توسط استان های کرمان و خراسان رضوی در گلزار شهدای کرمان و از جوار مزار سردار دلها برگزار شد؛ نقش کانون های مساجد در ترویج مکتب حاج قاسم را مورد تأکید قرار داد.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان؛ مکتب حاج قاسم را مکتب ترویج آرمان های انقلاب و اسلام و امامین انقلاب دانست و با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند گام مهم و تأثیرگذاری در راستای ترویج مکتب سردار که همان مکتب اهل بیت و مبانی ارزشمند و عمیق نظام است؛ بردارند.

 

 

وی جایگاه کانون های مساجد را از سه جنبه مهم خواند و نخست، این تشکل ها را به لحاظ ایجاد شبکه گسترده فرهنگی در کشور مورد توجه قرار داد و افزود: 650 کانون در شمال استان و 450 کانون در جنوب فعالیت می کنند.

 

 

علیزاده مردمی بودن و حضور و بروز جوانان متعهد مسجدی را دو جنبه مهم دیگر کانون های مساجد خواند که این هر سه، ظرفیت بالایی به کانون ها داده که می شود به نحو احسن از آن استفاده کرد.

 

 

وی حمایت از این ظرفیت و بستر را وظیفه همه دستگاه های فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: امروز مباحث زیادی در حوزه اجتماع اعم از آسیب های اجتماعی، سیاست های جمعیتی، ترویج سبک زندگی، مطالعه و شاخص ها و مؤلفه های مختلفی در حوزه فرهنگ به عنوان دغدغه و مورد توجه نظام مطرح است که در شبکه گسترده کانون ها می تواند به آن بپردازد.

 

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  کرمان با تأکید بر اینکه باید از این ظرفیت ویژه استفاده کرد تا شاهد اتفاقات خوبی باشیم و دغدغه ها کاهش یابد؛ ادامه داد: پس از تصویب اساسنامه کانون های مساجد شاهد برنامه ریزی هدفمند و حمایت ضابطه مند از کانون هستیم.

 

 

وی در پایان از ابتکار محمدابدالی تکلو، مدیرسابق ستادکانون های مساجد استان کرمان و مدیرفعلی استان خراسان رضوی در تشویق کانون های مساجد(اعزام کرمانی ها به مشهد مقدس و مشهدی ها به گلزارشهدای کرمان) قدردانی کرد.

کد خبر 1034544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha