ضرورت تجدیدنظر در شاخصه های مشاغل گروه یک/ تست سریع کرونا درمبادی ورودی و خروجی اهواز انجام می‌شود

عالمی نیسی با بیان اینکه باید در شاخصه‌های مشاغل گروه یک تجدیدنظر شود گفت: ورود و خروج به شهرهای قرمز ممنوع و تردد به شدت کنترل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «جمال عالمی نیسی» ظهر امروز (شنبه 16 اسفند) در جلسه ستاد مقابله با کرونا اهواز اظهار کرد: وضعیت خوبی به لحاظ شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان و اهواز را شاهد نیستیم و این ویروس جهش یافته کشندگی و فشار بالایی نسبت به ویروس قبلی دارد.

 

فرماندار کلانشهر اهواز با بیان اینکه وضعیت شیوع ویروس کرونا در اهواز جای نگرانی دارد افزود: امیدوار هستیم با روش هایی که اتخاذ می شود در این هفته و نهایتا در هفته آینده شیوع نسبتا بالای این ویروس کنترل شده و شرایط نسبتا آرامی را شاهد باشیم.

 

وی با بیان اینکه بازاریان بیشترین آسیب را در شرایط کنونی دیده اند تصریح کرد: استاندار خوزستان نسبت به اعطای خدمات نسبت به بازاریان تاکید دارد که در همین راستا تسهیلاتی در نظر گرفته شده که منتظر ابلاغ رئیس جمهور هستند.

 

عالمی نیسی با بیان اینکه باید در شاخصه های مشاغل گروه یک تجدیدنظر شود اضافه کرد: هنگامی که در شهر تردد می کنیم مشاهده می شود که بسیاری از مشاغل فعالیت می کنند که در همین راستا پیشنهاد داده شده که از مشاغل گروه یک کاسته و به گروه 2 اضافه کنند، انجام این کار در کاهش تراکم جمعیت در شهر تاثیر دارد.

 

وی ابراز کرد: با توجه به تعطیلی کلی فروشندگان پوشاک، کیف و کفش پیشنهاد داده شد که این دسته از فروشندگان روزانه از ساعت 9 تا 14 فعالیت داشته باشند تا در بازار شب عید این کسبه ضرری نبینند.

 

فرماندار اهواز با اعلام اینکه ورود و خروج به شهرهای قرمز ممنوع و تردد به شدت کنترل می شود بیان کرد: هر اداره که فعالیت آن به شکل ضروری نیست می تواند فعالیت خود را به صورت کشیک یک نفره انجام دهد که فرمانداری مجوزهای لازم برای اجرای این کار را می دهد.

 

وی ادامه داد: در همه مبادی ورودی و خروجی شهر تست های سریع گرفته می شود علاوه بر آن فرودگاه، راه آهن، ترمینال های سطح شهر تست های سریع انجام می شود تا در کاهش افزایش شیوع این ویروس سریع تر عمل شود.

 

عالمی نیسی در پایان یاد آور شد: سهم مردم در کنترل این ویروس بیش از 80 درصد است، ما بر این امر اعتقاد داریم که برگزاری مراسم فاتحه خوانی ها بلای جان مردم شده است متاسفانه برخی مردم شیوع این ویروس را به سخره گرفته که همین مهم سبب شیوع بیشتر ان در جامعه می شود.

 

کد خبر 1034631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha