مراسم کاشت «نهال ایثار» با نام و یاد شهدا در انزلی برگزار شد

آیین کاشت ۱۷ هزار اصله نهال با نام ۱۷ هزار زن شهیده، جانباز و آزاده کشور در قالب غرس نهال ایثار در هتل سفیدکنار انزلی برگزار شد.

«عبدالله پاکاری» در حاشیه آیین کاشت ۱۷ هزار اصله نهال با نام ۱۷ هزار زن شهیده، جانباز و آزاده کشور که در راستای برنامه های روز بزرگداشت شهدا و همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری امروز( شنبه، ۱۶ اسفند) توسط کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ ساز در هتل سفید کنار انزلی برگزار شد به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: امروز همزمان با کاشت نهال در سفیدکنار انزلی، این آیین در استان البرز و در شهرهای مشهد و هتل‌های کوثر به نام ۱۷ هزار بانوی شهیده، جانباز و ایثارگر کشور برگزار شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با اشاره به اینکه هر ساله در سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی(ره) برنامه هایی برای گرامیداشت روز شهید برنامه ریزی می شود گفت: کاشت نهال یکی از این برنامه‌ها است.

وی کاشت هر نهال به نام یک شهید را استعاره از رشد و بالندگی دانست و افزود: می توان بالندگی انقلاب را به سرافرازی و تنومندی درختان تشبیه کرد.

پاکاری با تاکید بر اینکه باید همواره بخاطر امنیت و آرامش امروز قدردان شهدا باشیم تصریح کرد: اجرای این طرح ملی در سراسر کشور به پاس قدردانی از شهدا در کنار ترویج کاشت نهال باعث می شود به این فرهنگ و سنت‌ نیکو و پسندیده که از توصیه‌های مهم دینی اسلام است ارج گذاشته شود.

پاکاری تصریح کرد: کاشت درخت آثار و برکات بسیاری را برای مردم و جامعه به همراه دارد که بهره مندی آن به آیندگان نیز می رسد.

در ادامه این آیین که با عنوان نهال ایثار، به یاد هر شهید یک درخت برگزار شد مراسم نامگذاری و افتتاح اتاق های بهداشت علوم پایه مدرسه شاهد شهید پاشایی به یاد شهیدان والامقام دکتر دیوشلی (شهید مدافع سلامت) و شهید محسن فخری زاده (دانشمند هسته ای) انجام پذیرفت.

گفتنی است، ادای احترام به مزار جانباز شهیده «طاهره صیاد ناهد» از دیگر برنامه های امروز بود.

کد خبر 1034668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha