۱۱ درصد جمعیت شهرستان گلوگاه تحت پوشش امداد هستند

یعقوبی گفت: یک هزار و ۵۴۶ خانوار گلوگاهی شامل ۱۱ درصد جمعیت حدود ۴۰ هزار نفری شهرستان گلوگاه در شرق استان مازندران تحت پوشش امداد هستند .

«محمدرضا یعقوبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: بنای انقلاب رسیدگی به امور محرومان از نظر امام راحل بود و به همین دلیل در همان اوایل انقلاب، این نهاد مقدس را پایه گذاری کردند.

 

رئیس کمیته امداد گلوگاه افزود: نگرانی اصلی کمیته امداد، معیشت مردم بود و تلاش داشتند تا مشکلات معیشتی مردم برطرف شود و سپس دستگاه اجرایی شد و اکنون رویکرد کمیته امداد توانمند سازی فکری، فرهنگی و اقتصادی مددجویان است.

 

وی تصریح کرد: ما اکنون در همه حوزه ها برای رسیدگی به امور نیازمندان تلاش داریم و با توجه به الکترونیکی شدن فعالیت ها، مددجو نیاز به حضور در کمیته امداد ندارد و می تواند به راحتی در همه حوزه ها کمک های خود را دریافت کنند و خیران هم می توانند از همین طریق کمک های خود را به امداد ارسال کنند.

 

یعقوبی گفت: یک هزار و 546 خانوار گلوگاهی شامل 11 درصد جمعیت شهرستان گلوگاه تحت پوشش امداد گلوگاه هستند که 54.5 درصد این مددجویان سالمند و 844 خانوار هم زن سرپرست خانوار تحت پوشش ما هستند.

 

رئیس کمیته امداد گلوگاه افزود: 130 کودک زیر 5 سال دارای سوء تغذیه از کمک ماهانه سبد غذایی 120 هزار تومانی استفاده می کنند و از زندگی سالم معیشتی بهره مند شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: 58  بیمار صعب العلاج زمین گیر که ماهانه هزینه نگهداری به این خانوار پرداخت می شود و هر ساله به این خانوار اضافه می شود و نیازمند کمک خیران برای این خانوار هستیم.

 

به گفته یعقوبی، خانواده های مددجوی ما با مشکلات فراوانی در بحث دانش آموزان، دانشجویان، جهیزیه و اشتغال و.. مواجه هستند و با موضوع کرونا و مشکلات ناشی از آن این معضلات بیشتر شده است و در همین راستا سبد 15 میلیون تومانی جهیزیه برای نوعروسان در نظر گرفته شد که با همکاری خیران و امداد تهیه و در اختیار آنان قرار می گیرد و در بقیه موارد هم در رفع مشکلات تلاش دارم.

 

رئیس کمیته امداد گلوگاه  افزود: هیچ نوعروس در انتظار جهیزیه در گلوگاه نداریم و نوعروس پشت نوبت و در انتظار جهیزیه نداریم که در گرو تلاش خیران است.

 

وی با اشاره به ساخت مسکن برای مددجویان امداد و توانمندی در این بخش افزود: در بخش مسکن مددجویان هم 238 مددجوی ما در شرایط فاقد مسکن و یا مسکن نامناسب بودند که با کمک بسیج سازندگی سال گذشته 18 واحد مسکن ساخته و تحویل داده شد که تا 35 متر مربع از مسکن به صورت رایگان بود و تا 60 متر مربع با کمک خیران و بسیج سازندگی اجرایی می شد.

 

یعقوبی یادآور شد: با توجه به حجم بالای متقاضیان، ارائه مسکن رایگان نبود و در سال 99 هم با تلاش انجام شده 2 هزار واحد مسکن محرومان به مددجویان امداد و بهزیستی مازندران اختصاص یافت که سهم گلوگاه از این تعداد 155 خانوار مددجو اعلام آمادگی برای احداث مسکن کردند و 127 نفر موفق به اخذ پروانه شدند که کلیه مراحل اخذ پروانه مددجویان امداد رایگان است.

کد خبر 1034706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha