تقویت بنیه ایمانی و دینی نسل جوان از وظایف کانون‌های مساجد در بیانیه گام دوم انقلاب است

حجت‌الاسلام میرعالی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، معنویت و اخلاق را از ابرازهای های رشد معرفی کرده‌اند گفت: تقویت و پرورش بنیه ایمانی و دینی نسل جوان از وظایف اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این بیانیه است.

«حجت‌الاسلام سید کوروش میرعالی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: کانون‌های مساجد از تاسیس تاکنون در صحنه‌ها و رویدادهای مختلف وارد عمل شده و خوش درخشیده‌اند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور مسجد صاحب‌الزمان (عج) چمگلک شهرستان اندیمشک با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: ایجاد تمدن اسلامی یکی از اقداماتی بوده که توسط مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده اما متاسفانه در برنامه‌هایی که پیرامون این موضوع برگزار شده، مورد غفلت قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه محتوای بیانیه گام دوم انقلاب به شکل مطلوبی به سمع و نظر آحاد جامعه نرسیده است اذعان کرد: بیانیه گام دوم باید به خوبی تفسیر شود و اهداف آن هم به عموم مردم انتقال پیدا کند.

 

حجت‌الاسلام میرعالی انحراف و تحریف فکری را از انحرافاتی برشمرد که مانع رسیدن به اهداف عالیه انقلاب می‌شود و تصریح کرد: انقلاب منشا فرهنگ است که قصد دارد با فرهنگ ادامه دهد و به این منظور ضرورت دارد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که به عنوان بزرگترین شبکه فرهنگی در سطح کشور به شمار می‌روند، با مدیریت جهادی و فرمان آتش به اختیار در این عرصه کار کنند.

 

وی با اشاره به اینکه به واسطه تحریف، نسل دوم انقلاب در مورد مسائل اصلی انقلاب از جمله تمدن نوین اسلامی به شک می‌افتد عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید در مقابل این تحریف، از انقلاب دفاع کرده و با این تحریف مقابله کنند.

 

مدیر کانون منتظران ظهور چمگلک بیان کرد: کانون‌های مساجد با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند باید ضمن توجه به نیروهای کارآمد، مستعد و فنی، بر روی باورهای دینی آنها کار کنند تا ایمان قوی و تقوی الهی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، معنویت و اخلاق را از ابرازهای های رشد معرفی کرده‌اند ادامه داد: تقویت و پرورش بنیه ایمانی و دینی نسل جوان از وظایف اصلی کانون‌های مساجد در این بیانیه است.

 

حجت‌الاسلام میرعالی یاد آور شد: کانون‌های مساجد نقش مهمی در راستای رشد و پرورش معنویت و اخلاق دارند و ضرورت دارد با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، نیروهای فرهنگی خود را به سلاح علم و ایمان مجهز کنند.

 

کد خبر 1034769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha