خرمای جهرم روی دست نخلداران مانده است

حجت الاسلام مدبر گفت: متاسفانه امسال محصول خرما روی دست کشاورزان جهرمی مانده و این در حالی است که قیمت هر کیلو خرما ۵ هزار تومان است.

حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: مردم شهرستان جهرم از عمق بیش از 500 متری زمین آب را استحصال می کنند اما محصولات شان با قیمت ناچیز خریداری می شود.

 

امام جمعه جهرم افزود: جهرم شهر کشاورزی است و مسئولان این شهر دغدغه دارند که با توجه به برداشت های آب زیر زمینی آینده این شهر چگونه رقم خواهد خورد.

 

وی بیان کرد: متاسفانه امسال محصول خرما روی دست کشاورزان جهرمی مانده و این در حالی است که هر کیلو سبزی در بازار به قیمت 15 هزار تومن به فروش می رسد اما قیمت خرما  هر کیلو 5 هزار تومان است. 

 

حجت الاسلام خاطرنشان کرد: در این زمینه دولت و وزارت جهاد کشاورزی باید برای خرید تضمینی خرما از کشاورزان جهرمی ورود کنند و در این زمینه نامه هایی نیز از سوی کشاورزان و مسئولان نوشته شده و برای نهادهای عالی رتبه کشور ارسال شده است.

 

وی عنوان کرد: از سوی نهادهای شهرستان در این زمینه تلاش هایی انجام شده اما تصمیم فراتر از شهرستان بوده و نهادهای استان و کشور لازم است به این مسئله ورود کنند.

 

امام جمعه جهرم اظهارداشت: بر اساس آنچه مدیر جهاد کشاورزی جهرم اعلام کرده تولید سالانه خرمای این شهرستان 35 هزار تن است که از سال گذشته نیز2 هزار تن محصول روی دست نخل داران مانده است.

کد خبر 1034800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha