سنگ بنای اولین مسجد در «موکیلتئو» واشنگتن گذاشته شد

جامعه مسلمانان در شهرستان «اسنوهومیش » به همراه رهبران منتخب و مذهبی ، سرانجام سنگ بنای اولین مسجد را در موکیلتئو گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « king5»، جامعه مسلمانان در شهرستان «اسنوهومیش » به همراه رهبران منتخب و مذهبی ، سرانجام پس از واکنش های قبلی سنگ بنای اولین مسجد را در موکیلتئو گذاشتند.

 

موکیلتئو شهری در شهرستان اسنوهومیش ایالت واشنگتن در آمریکا است که در سرشماری سال ۲۰۱۰ میلادی، ۲۰۲۵۴ نفر جمعیت داشته است.

 

روز شنبه با برگزاری مراسم گذاشتن سنگ بنای مسجد، نمایشی از حمایت و پشتیبانی رهبران مذهبی از اطراف شهرستان برای نشان دادن استقبال از این گروه به اجرا در آمد.

 

هفت سال طول کشید تا این رویا یعنی وجود مسجدی برای مسلمانان موکیلتئو در برای حامیانی مانند ریاض خان و همسرش عایشه به واقعیت تبدیل شود.

 

خان در این باره گفت: این رویایی است که به حقیقت پیوسته است؛ ما تمام شب را از هیجان بیدار بودیم.

 

خانواده خان این مسجد را سرمایه ای برای نسل بعد می دانند.

 

خان افزود: این مسجد برای کودکان و جوانان است؛آنها در اینجا یاد می گیرند؛آنها در اینجا زندگی می کنند و از این امکانات استفاده می کنند.

 

چندین سال پیش ، این گروه با مخالفت هایی با پخش بروشور ازسوی مخالفان مواجه شد که به مردم می گفتند با ساخت مسجد مخالفت کنند . تابلویی در محل مسجد نیز آسیب دید ، اما از آن زمان بسیاری از افراد در این شهر برای حمایت از این گروه تجمع کردند تا اینکه در نهایت سنگ بنای این مسجد در روز 5 مارس 2021 گذاشته شد.

کد خبر 1034819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha