حضور جوانان در کانون های مساجد، ظرفیتی برای تحقق گام دوم انقلاب

امام جمعه آران و بیدگل گفت: حضور جوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد، ظرفیت خوبی برای تحقق گام دوم انقلاب است.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با گرامیداشت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد کشور گفت: مسجد مأمنی برای فعالیت های فرهنگی، هنری و معنوی است و کانون های فرهنگی هنری طلایه دار فرهنگ و هنر در سنگر مساجد هستند. 

 

امام جمعه آران و بیدگل افزود: کانون های فرهنگی مساجد ظرفیتی برای ورود نسل جوان به حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی است و جوانان فعال مسجدی با پرورش استعدادهای خود در کانون های مساجد می توانند نیروهای زبده و لایقی برای مدیریت کشور در آینده باشند.

 

حجت الاسلام سلیمانی با تاکید بر اینکه مسئولیت تداوم انقلاب اسلامی و تمدن‌سازی بر عهده جوانان است، افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب هم تاکید ویژه ای بر حضور جوانان در عرصه های مختلف دارند و کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از ظرفیت های بسترساز در این حوزه است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل با اشاره به اینکه حضور جوانان در مساجد زمینه تعالی معنوی جامعه را فراهم می کند، بیان داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب، به نقش جوانان در حوزه های علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، سبک زندگی و ... تاکید شده است و کانون های مساجد ظرفیت خوبی برای رشد و توسعه علمی، اخلاقی و معنوی جوانان دارند.

 

حجت الاسلام سلیمانی افزود: کانون های مساجد مکان مناسبی برای گسترش فرهنگ ملی و نهادینه کردن ارزش های دینی و اخلاقی است، لذا تقویت نرم افزاری و سخت افزاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ضروری است.

 

۱۸ اسفند ماه به عنوان روز کانون ‌های مساجد در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است./

کد خبر 1034824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha