کانون های مساجد محل هم افزایی هستند/ مدیریت اقتضایی  کانون های مساجد در شرایط کرونایی الگویی مناسب است

خودآموز گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یک شبکه گسترده به هم پیوسته و فراگیر می توانند نقش عمده و اساسی در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز(۱۷ اسفند) در دیدار با مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد به مناسبت گرامیداشت سالروز ۱۸ اسفند، اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد محل هم افزایی است که موجب می شود ظرفیت های مختلف در سطح مساجد، هم افزا و متمرکز در استای اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و دینی شود.

 

«عمران خودآموز» با  تاکید بر اینکه فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد به نحوی با اقدام و‌ عمل همراه شده است، افزود:  اقدام و عمل کانون های مساجد همان انتظاری است که  قانونگذار و شورای سیاستگذاری برای آن مشخص کرده است که  بر اساس آن، افراد و جوانانی را در مناطق روستایی و شهری داشته باشیم که همواره در عرصه باشند و به تکلیف خود در عرصه های فرهنگی و دینی عمل کنند.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد عصاره این تکلیف و انتظار است، ابراز کرد: در سال جاری با توجه به شیوع کرونا، کانون های  فرهنگی و هنری مساجد با سوق  دادن فعالیت های خود به سمت و سوی استفاده از بستر  فضای مجازی  به خوبی توانستند که خود را با شرایط جدید تطبیق دهند و ارزیابی انجام شده از فعالیت  کانون های در این شرایط، بسیار مناسب است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام یادآور شد: انعطاف پذیری کانون های فرهنگی و هنری مساجد و مدیریت اقتضایی که نسبت به شرایط کرونایی داشتند خود می تواند به الگویی مناسب برای سایر حوزه ها و بخش ها تبدیل شود.

 

خودآموز گفت:  سلسله برنامه های که در سطح کانون های مساجد به عنوان ابلاغی ستاد مرکز و ایتکاری استان برگزار می شود  برنامه های بسیار خوبی هستند و امروز  کانون هایی از استان ایلام در  تراز ملی مطرح شده است که جای قدردانی دارد و انتظار می رود که کانون های فعال و برتر سطح استان تا پایان سال شناسایی شده و  از این کانون ها به نحو شایسته ای تقدیر شود.

 

وی با تاکید بر حمایت و توجه به کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، تصریح کرد: بحث جذب شدن تعدادی از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان آموزشیاران آموزش و پرورش اتفاق بسیار مبارکی است و  مهم تر از همه برنامه ریزی برای سال آینده بر اساس و حسب تجاربی که امسال کسب شده است، انجام گیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در پایان با بیان اینکه  سال ۱۴۰۰ با برنامه ریزی صحیح می تواند سالی پربار برای کانون های فرهنگی و هنری مساجد باشد، گفت: جامعه امروز به سبب شرایط کرونایی و اقتصادی، دارای آسیب های در حوزه آسیب های اجتماعی، کرونایی و معیشتی است و کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند پناهگاه مردم در برابر این مشکلات باشند و  کمک کنند که مشکلات مردم کمتر شود.

 

وی با اشاره به برخی از  آسیب های فرهنگی و اجتماعی در سطح استان،  ابراز کرد: این آسیب های اجتماعی را تنها با تعامل و کمک همگانی می توان برطرف کرد و کانون های  فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یک شبکه گسترده  به هم  پیوسته فراگیر می توانند نقش  عمده و اساسی در این زمینه ایفا کنند.

 

خودآموز با تقدیر از مدیر و کارکنان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، خاطرنشان کرد:  حمایت از  فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از برنامه های اساسی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

کد خبر 1034848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha