طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار برق در شهر لاهرود اجرا می‌شود

قدیمی از جایگزینی و تبدیل سیم های مسی به کابل خودنگهدار برق به طول ۱۰ کیلومتر در شهر لاهرود خبر داد.

«حسین قدیمی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طرح تعویض سیم های مسی به کابل خود نگهدار برق، جزو اولویت ها و اقدامات مهم شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در شهر لاهرود هست که با هماهنگی های لازم در اولین فرصت تبدیل سیم های مسی به کابل خودنگهدار برق به طول 10 کیلومتر انجام خواهد پذیرفت.

 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در خصوص مسائل مطرح شده و برخی از مشکلات به وجود آمده برای شهروندان شهر لاهرود جهت رفع موانع و حل موضوع دستور رسیدگی لازم را صادر و عنوان کرد: هدف از اجرای طرح تبدیل سیم های مسی به کابل خودنگهدار رفع افت فشار برق و جلوگیری از خسارت های به بار آمده در موقع وزش باد و طوفان است.

 

این مقام مسئول افزود: با اجرای این طرح بحث سرقت سیم های برق نیز از سوی سارقان خاتمه می یابد و دیگر شاهد ضعف و نوسانات برق در شهر لاهرود نخواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه اعتبار اولیه ای معادل 100 میلیارد ریال جهت تعویض کابل مسی به طول 15 کیلومتر در داخل شهر مشگین شهر پیش بینی شده است، تصریح کرد: اقدام لازم برای انجام مناقصه طرح تبدیل سیم های مسی به کابل خود نگهداربرق در شهرستان مشگین شهر صورت پذیرفته است و بزودی با اجرای این طرح معضل افت فشار برق برای همیشه در سطح شهر لاهرود و شهرستان مشگین شهر رفع خواهد شد.

 

قدیمی با اشاره به وجود برخی از تیرهای برق که در مسیر اصلی ورودی شهر لاهرود قرار دارند دستور اقدام لازم برای جابه جایی آنها در سریع ترین زمان ممکن را صادر کرد و اظهار داشت: اصلاح پایه های تیر برق و روشنایی معابر خیابان امام خمینی (ره ) شهر لاهرود به طول 2/5 الی 3 کیلومتر با تجهیزات استاندارد و لامپ های LED  از اقدام دیگر شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در این شهر است.

 

وی ادامه داد: هزینه انشعاب برق برای افراد تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره ) و بهزیستی رایگان است و با توجه به اینکه میزان برق مصرفی استاندارد برای شش ماهه اول سال حداکثر 80 کیلو وات ساعت در ماه و برای شش ماهه دوم سال حداکثر 100 کیلوات ساعت در ماه تعیین شده است، در صورت استفاده صحیح از برق،  چنانچه کمتر از سقف تعیین شده در ماه مصرف داشته باشند برق آنان نیز رایگان بوده و هزینه ای پرداخت نخواهند کرد.

 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان به انتقال برق از نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر اشاره کرد و اعلام داشت: 20 کیلومتر از مسیر مشگین شهر به طرف نیروگاه زمین گرمایی، سیم کشی و تیرهای برق ایجاد شده است و مسیر 11 کیلومتر باقی مانده نیز بزودی تعیین تکلیف می شود.

 

حسین قدیمی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان در سفر به شهر لاهرود با امام جمعه این شهر دیدار کرد و قول مساعد برای رفع مشکلات این شهر تاکید کرد، این سفر بنا به درخواست شورای اسلامی و شهردار لاهرود و با هماهنگی نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی انجام گرفت.

کد خبر 1034858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha