وزارت اقتصاد در حال تدوین برنامه های فراگیر مالی است

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اموراقتصادی و دارایی گفت: این وزارتخانه به پیروی از کشور های گروه بیست، پیاده‌سازی برنامه‌های فراگیری مالی را در دستور کار خود قرار داده و در حال تدوین آن هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، عباس معمار نژاد در آیین امضای نخستین تفاهم نامه همکاری مشترک بین بانکی میان بانک دی و پست بانک ایران افزود: بانکداری عاملی، اقدامی مهم در ارتباط با فراگیری خدمات و شمولیت مالی است که از امروز توسط پست بانک و بانک دی ارائه می شود.

وی اضافه کرد: فراگیری مالی در حقیقت به معنی ارائه خدمات بانکی، بیمه ای و بورسی در اقصی نقاط کشور با کمترین هزینه دسترسی و با کمک ابزارها و بسترهای دیجیتال است، بویژه اینکه اکثر مشتریان بانک دی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران محسوب می شوند و این قشر می توانند از این خدمات برخوردار شوند.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، تفاهمنامه بانکداری عاملی که امروز بین پست بانک و بانک دی امضا شد، یک بازی برد برد است، زیرا پست بانک به عنوان بانک عامل کارمزد خدمات خود را دریافت می کند و بانک دی با کمترین هزینه خدمت خود را ارائه می نماید و در نهایت مشتری نیز با هزینه کمتر و راحتی بیشتر خدمات را دریافت می کنند.

وی افزود: امروز از بانکداری دیجیتال از مفهوم اکوسیستم استفاده می کنیم به این معنی که ذینفعان موجود در این اکوسیستم همه برای رسیدن به این هدف مشارکت و فعالیت می کنند و این مشارکت آنها را در رقابت قوی تر می‌کند.

معمارنژاد درخواست کرد: مدیران پست بانک در مدل کسب و کار خود که برای بانکداری دیجیتال تدوین می کنند، موضوع بانکداری عاملی را به عنوان یکی از خط‌های جدید کسب و کار پست بانک در نظر بگیرند.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه دیگر بانک های کشور نیز می توانند این تفاهم‌نامه را انجام دهند، افزود: قرار است در فاز اول خدمات دریافت و پرداخت وجه توسط دو بانک دی و پست بانک انجام شود، این در صورتی است که باید خدمات دیگری نظیر تکمیل و تبادل فرمها، تسهیلات، صدور و ابطال کارت و دیگر خدمات بانک دی نیز به مرور ارائه شود.

کد خبر 1034883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha