افتتاح و کلنگ زنی ۶۵ پروژه میراث‌ فرهنگی گلستان با حضور وزیر میراث‌ فرهنگی

تجری از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۵ پروژه گلستان با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان با حضور دکتر‌ علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، «احمد تجری» گفت: از این تعداد پروژه ۶۳ پروژه شامل ۷ پروژه زیرساختی، ۹ پروژه میراث‌فرهنگی، ۴۰ پروژه گردشگری و ۷ پروژه صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری ۲۵۵ میلیارد تومان در سفر دوروزه دکتر علی‌اصغر مونسان به استان گلستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به پروژه‌های قابل کلنگ زنی حوزه گردشگری توسط بخش خصوصی استان در این سفر، اضافه کرد: در این سفر همچنین عملیات اجرایی ۲ پروژه شامل هتل و مجتمع تفریحی و گردشگری در سطح استان با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و 45 میلیارد تومان در 84 هزار و 565 مترمربع آغاز می‌شود.

 

وی یادآور شد: مجموع این ۶۵ پروژه قابل‌افتتاح و کلنگ زنی که ۳۳۳ اتاق و ۶۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان می افزاید، زمینه اشتغال ۱۸۳۳ نفر را فراهم خواهد کرد.

 

تجری ابراز امیدواری کرد: با افتتاح و به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌های جدید صنعت گردشگری استان گلستان پیش از پیش رونق یافته و زمینه حضور گردشگران و مسافران خارجی و داخلی به گلستان در زمان پساکرونا فراهم شود.

 

دکتر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و هیئت همراه به‌منظور افتتاح متمرکز پروژه‌های مرمت، حفظ و احیا حوزه میراث‌فرهنگی سطح کشور به‌صورت ویدئو کنفرانسی با حضور دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به استان گلستان سفر می‌کند.

 

دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و امام‌جمعه شهر گرگان و بازدید، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از جمله برنامه‌های سفر وزیر به استان گلستان در روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفدهم و هجدهم اسفندماه است.

 

کد خبر 1034894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha