پایداری توسعه و پیشرفت کشور نیازمند اخلاق و آرامش

پایداری توسعه و پیشرفت کشور نیازمند پایبندی به اصول اخلاقی و برقرار آرامش و دوری از حواشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آبادانی و توسعه هر منطقه و در نهایت کل کشور، پیش نیاز و لازمه هایی دارد که تامین آن به پایداری روند پیشرفت کمک می کند.

 

این پیش نیاز و ضرورت ها همواره مادی و وابسته به زیرساخت ها و بودجه ها نیستند البته که مهم و بسیاری لازم بوده ولی برخی از این مولفه ها معنوی و به روح جامعه برای توسعه نیاز دارد.

 

آرامش و اصول اخلاقی از همین مبانی توسعه پایدار در حوزه معنوی هستند که اگر این مباحث از مسئولان در رده های بالایی تا پایین گرفته تا عموم مردم در روابط اجتماعی باید اعایت کنند، مورد توجه و نهادینه سازی قرار گیرد و بداخلاقی ها رخت ببندد، این اتفاق در مسیر توسعه خواهد بود.

 

تهمت و توهین، تخریب شخصیت مسئولان، اهانت، بداخلاقی و فحاشی در جامعه به روح و کالبد شهر و روستا آسیب می زند و آرامش عمومی را مورد خدشه قرار می دهد و از طرفی نیز فرصت های خدمت به مردم و کاهش تنش های اجتماعی از بین می رود و به جای پیشرفت های زیرساختی، روند روبه رشد پرنده های قضایی، اختلالات روانی و قهر و دشمنی ها را خواهیم دید.

 

کمتر مسائل بهداشت روان در توسعه با بکارگیری ظرفیت معنوی پیشرفت مورد توجه بوده و گرچه این روزها مورد توجه قرر گرفته اما به آموزش و تبیین باورهای صحیح که برگرفته از اصول انسانی و دینی است، نیاز داریم.

 

تخریب یک مسئول به دلیل شخصی و سلیقه سیاسی نتیجه ای جز لجبازی، ناامیدی، بی اعتمادی و بد اخلاقی ندارد و چرا باید یک فرد در هر جایگاهی به جای راستی و درستکاری، دست به تخریب، دروغ پردازی و تهمت و شایعه بزند که عاقبتش رسوایی و نابودی باشد.

 

*بی واهمگی برخی در تهمت به مسئولان

 

مرجع تقلید عالم تشیع و رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به بداخلاقی در جامعه گفت: تهمت، شایعه پراکنی و دروغگویی از آسیب های اجتماعی بوده که زیبنده جامعه اسلامی نیست ولی در ظاهر رفتارهای اجتماعی مشهوده شده است.

 

آیت الله العظمی «حسین مظاهری» با بیان اینکه برخی بی واهمه بر نهادهای اداری و برخی از مسئولان می تازند، تصریح کرد: کجای این بداخلاقی ها انتقاد است، چرا که این بد رفتاری و تهمت باعث تضعیف مدیران کشور و صدمه به نظام می شود.

 

وی ادامه داد: مسئولان باید نسبت به این شایعه پراکنی و تخریب ها کاری نداشته باشند و با دقت و توان به نیازهای مردم تا آخرین لحظه مسئولیت خود بپردازند و همواره رهبر کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب توصیه به رعایت اخلاق داشته اند اما تعدادی این تذکرات را بی توجهی می کنند.

 

*دشمن را مسرور نکنیم....

به گفته استاندار اصفهان، مسئولان نظام همه دغدغه خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات را دارند و درک صحیحی از وضع نابسمان اقتصادی و معیشتی ناشی از کرونا و تحریم ها دارند و همواره برای برون رفت از آن تلاش می کنند ولی دشمنان تلاش خود را از بین برون مرزها دریغ نکرده و متاسفانه برخی از داخل نیز بر پیکره این نظام با درنظرگرفتن سلایق شخصی می تازند.

 

*بداخلاقی مغایر با ارزش ها است

 

استاندار اصفهان در سفر به تیران و کرون به دستاوردها و تلاش های دولت تدبیر و امید اشاره کرد  گفت: شرایط سخت کرونا و تحریم های ناجوانمردانه علیه نظام، کار خدمت رسانی را سخت کرده است.

 

«عباس رضایی» با بیان اینکه دولت در همین شرایط سخت اقتصادی به دنبال رفع نیازهای عمومی است، تصریح کرد: بازگشایی 200 کارخانه تعطیل شده و راه اندازی مراکز تولیدی و اقتصادی با مشارکت مردم در رونق اقتصادی نقش داشته و این اتفاقات در راستای اقتصاد مقاومتی و جهش تولید بوده است.

 

وی اضافه کرد: مردم بر مشکلات صبر کرده اند و روزی این سختی ها آسان می شود اما برخی قدرت کنترل احساسات سیاسی خود را نداشته و علیه دولت تخریب می کنند و فرصت سازی برای دشمن می کنند.

رضایی با بیان اینکه در 40 سال گذشته روحانیون و بزرگان دینی همواره بر حفظ اخلاق و دوری از زشتی ها توصیه کرده اند، گفت: برخی این توصیه ها را توجه نکرده و با تخریب و تهمت زمینه ساز چنین اتفاقاتی در کشور شده اند.

 

*برخی از چشم ها بر واقعیت ها بسته شده است

 

فرماندار تیران و کرون با اشاره به اینکه روند توسعه کشور در دهه های گذشته تا به امروز شتابان بوده، گفت: در هفت سال گذشته این قطار با سرعت بیشتری با وجود محدودیت ها و مشکلات پیش رفته است که کاهش بیکاری و رونق صنعت های جدید مثل گردشگری انجام شده است.

 

«مجید حججی» افزود: بری از چشم ها بر واقعیت پیشرفت بسته شده و همین موضوع موجب تخریب و تهمت و شایعه پراکنی و از طرفی بی اعتمادی و ناامیدی شده است.

 

وی ادامه داد: نظرات شخصی نباید مبنای تصمیم گیری و اظهارنظر باشد چرا که این مسئله به اعتماد عمومی آسیب می زند و ناشکری در برابر زحمات و تلاش های افراد در رده های و مسئولیت های مختلف خواهد بود.

کد خبر 1034918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha