دفتر دوم کتاب جامع وصیت‌نامه شهدای گیلان رونمایی شد

در آستانه ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا دفتر دوم وصیت نامه کامل شهدای گیلان با حضور معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در رشت رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در حاشیه جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که امروز (یکشنبه، ۱۷ اسفند) در استانداری گیلان برگزار شد، دفتر دوم وصیت نامه کامل شهدای استان گیلان با حضور معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار گیلان و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان رونمایی شد.
 


«عبدالله پاکاری» با اشاره به اینکه این کتاب شامل اسناد و آثار شهدا و ایثارگران استان گیلان است گفت: همواره يادآوري رشادت‌ها، حماسه‌آفريني ها و معزز شمردن شهدا وظيفه ما است و درک واقعي راه و آرمان‌هاي شهدا بايد تبيين شود.

 



 مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به انتشار دفتر دوم کتاب جامع وصیت‌نامه شهدای گیلان اظهار کرد: این دفتر دوم وصیت نامه کامل شهدای استان به تصحیح و تنظیم نسرین خالدی در ادامه همان حروف الفبای جلد اول است که وصیت نامه ۱۰۶ شهید استان را شامل می شود.

 



وی اظهار کرد: در دفتر اول این کتاب، مشخصات و وصیت نامه یکصدشهید درج شده است.

 



پاکاری افزود: دفتر اول «وصیت نامه کامل شهدای استان گیلان» به ثبت اطلاعات شهدا با نام خانوادگی حرف «آ» تا «اس» اختصاص داشت که با تصحیح و تنظیم دکتر کیانوش کیانی هفت لنگ به چاپ رسیده است.

 



گفتنی است، در کتاب «فرهنگ اعلام شهدای استان گیلان» در مجموع هفت هزار و ۳۱ شهید برای استان گیلان از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۹۰ ثبت شده است که در این بین هفت هزار و یک شهید مرد و ۳۰ شهید زن بوده اند.

کد خبر 1034968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha