ضرورت راه اندازی آکادمی ووشو در گلستان/ فعالیت هیئت ووشو در ۱۰ شهرستان گلستان

جهانشاهی گفت: خانواده ووشو در گلستان سالها در انتظار راه اندازی اکادمی ووشو هستند و امیدواریم با همراهی فدراسیون این مهم اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «صدیقه جهانشاهی» عصر امروز (یکشنبه 17 اسفند) در مجمع سالانه ووشو استان گلستان اظهار کرد: از سال 97 تاکنون 14 مسابقه رسمی در رده های مختلف پسران و دختران در سطح استان برگزار شده است.

 

رئیس هیئت ووشو استان گلستان ادامه داد: قراردادی با اداره کل ورزش و جوانان به منظور راه اندازی آکادمی ووشو در استان منعقد شده و امیدواریم این آکادمی راه اندازی شود و انتظار خانواده ووشو در استان با همراهی فدراسیون به نتیجه برسد.

 

جهانشانی بیان کرد: کسب هشت مدال انفرادی دو طلا، سه نقره و سه برنز  در سطح کشور، کسب مقام سوم تیمی دختران جوانان در مسابقات ووشو در سبک ساندا، مقام سوم پسران در مسابقات ووشو سبک کراش و کسب عنوان دوم تیمی در مسابقات جام پارس از افتخاراتی بود که در طول این مدت کسب کردیم.

 

وی افزود: همچنین در مسابقات سبکی مختلف  نیز بیش از 100 مدال انفرادی ورزشکاران گلستانی کسب کردند.

 

رئیس هیئت ووشو استان گلستان متذکر شد: در بخش آموزش نیز هشت دوره آزمون فنی دان و برگزاری آزمون داوری درجه دو و سه، برگزاری دو دوره مربیگری درجه دو و سه، برگزاری دوره بازآموزی و برگزاری کارگاه آموزشی و اصول اولیه تالو از دیگر اقدامات هیئت ووشو در استان به شمار می رود.

 

جهانشاهی بیان کرد: براساس برگزاری دوره های آموزشی مربیگری و داوری 20 داور و 20 مربی توانستند گواهی لازم را در این دوره های آموزشی کسب کنند.

 

وی با بیان اینکه با برخی از نهادها مثل هلال احمر، ارشاد، بهزیستی، امور روستایی، اداره زندان ها، انجمن بیماری ام.اس و هیئت ناشنوایان تفاهم همکاری منعقد کردیم، افزود: هیئت ووشو در 10 شهرستان فعال است و چهار شهرستان نیز در آستانه راه اندازی هیئت شهرستانی هستند.

 

رئیس هیئت ووشو استان گلستان با بیان اینکه در سال 99 درخواست دو رویداد ملی داشتیم که به دلیل شیوع کرونا این مهم اتفاق نیفتاد، افزود: در تلاش هستیم که بتوانیم ووشو را در روستاهای استان گلستان توسعه دهیم.

 

 

کد خبر 1034997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha