طرح زراعت چوب در سطح ۶ هزار هکتار از اراضی ایلام اجرایی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: طرح زراعت چوب در سطح ۶ هزار هکتار از اراضی ایلام اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «رضا احمدی» ظهر یکشنبه(۱۷ اسفند) در بازدید خبرنگاران از طرح‌های منابع طبیعی و کاشت نهال در شهر ایلام، اظهار کرد: توجه همه‌جانبه و مسئولانه و احساس تکلیف در قبال حفظ منابع طبیعی و صیانت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی یکی از اولویت‌های جهان امروزی است و بشر برای حفظ حیات و استمرار بقای خود نیازمند حفاظت و مراقبت از این مواهب خدادادی است.

 
 
وی تصریح کرد: امروزه دست‌اندازی در عرصه‌های منابع ملی  و دخالت انسان در روند طبیعی جنگل‌ها و مراتع در وقوع حوادث غیر مترقبه‌ هم‌چون سیل، الودگی هوا و پدیده‌ی ریزگردها و بیابانی شدن خود را نشان داده است.
 
 
 
احمدی گفت: بنابراین یکی از راه‌های نجات کشور و بهبود وضعیت اقلیمی کاشت نهال و ایجاد جنگل در سطح وسیع و مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز برای کنترل و مدیریت پدیده‌های طبیعی است.
 
 
 
مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام گفت: امروزه در تمامی مناطق استان ایلام مردم استان به صورت خودجوش در حال کاشت نهال در عرصه‌های طبیعی، جنگل‌ها، مزارع، حاشیه‌ها جاده‌ها و…هستند.

 

وی تصریح کرد: در هفته منابع طبیعی یک میلیون اصله نهال به صورت رایگان در اختیار مردم برای کاشت در عرصه‌های مختلف ملی و منازل مسکونی قرار گرفته است.

 

احمدی خاطرنشان کرد:برنامه زراعت چوب در سطح ۶ هزار هکتار از اراضی استان طی سال جاری اجرایی شده است.

کد خبر 1035058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha