لزوم تداوم تولید فرآورده‌های فرهنگی برای زنده نگه داشتن یاد شهدا

زارع خواستار استمرار تولید فرآورده‌های فرهنگی برای زنده نگه داشتن یاد شهدا شد و گفت: برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا بر بستر فضای مجازی و رسانه‌ای برگزار شود

به گزارش خبرگزراری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (یکشنبه، ۱۷ اسفند) در جلسه مشترک شورای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان که با حضور معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد؛ با بیان اینکه همه مردم باید برای حفظ ارزش ها، دفاع از کشور و جلوگیری از تجاوز دشمن، سدی مستحکم باشند گفت: دفاع مقدس یادآور دوران افتخارآفرینی‌هایی است که استواری، عظمت و ایستادگی ملت ایران را به نمایش گذاشت و در تاریخ ثبت شد.

 

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت بازخوانی تاریخ دوران دفاع مقدس افزود: این واقعیت تاریخی که کشور، مورد تجاوز قرار گرفت و نیروهای مسلح و مردمی در کنار ملت برای مقابله با این تجاوز، لباس رزم بر تن کردند و با همه توان از استقلال، شرف ، کیان کشور و انقلاب خویش با جان و دل دفاع نمودند؛ باید برای نسل جوان تبیین شود.

 

وی ادامه داد: حاصل پیوستگی مردم و نیروهای مسلح و نیز گروه‌های مقاومت مردمی، تشکیل سرمایه بزرگ‌ اجتماعی است و امروز هم مسیر تعالی کشور با اتکاء به همین سرمایه ارزشمند وحدت و اتحاد ملی را عینیت می بخشد.

 

زارع با بیان اینکه امروز دفاع مقدس در جبهه جنگ اقتصادی رخ می‌نمایاند تاکید کرد: بیش از هر زمان دیگری؛ نیازمند به‌کارگیری الگوهای آن دوران پرافتخار و نمایش عزت و سربلندی ملی هستیم.

 

وی با اشاره به 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا، این مناسبت را یادآور فداکاری‌ها و ایثارگری‌های بزرگمردان و جاودانان تاریخ دانست که برای تحقق آرمان‌های انقلاب کارهای بزرگ و با عظمتی را به ثمر نشاندند.

 

زارع  تاکید کرد: اقدامات نرم‌افزاری در بخش کتاب، عکس، خاطرات و دست‌نوشته ها و احداث پارک موزه دفاع مقدس در زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بسیار اثرگذار است.

 

وی با اشاره به گذشت افزون بر یک سال از شیوع ویروس کرونا که عالی‌ترین جلوه های ایثار در این مدت از سوی کادر درمان عیان شده است اظهارداشت: برنامه‌های روز شهدا، روز جانبار و مناسبت‌های پیش رو متناسب با شرایط کرونا با بهره گیری بیشتر از طریق بستر فضای مجازی، رسانه های گروهی و صدا و سیما اجرایی شود.

 

استاندار گیلان همچنین به اجرای تفاهم‌نامه بین استانداری گیلان و بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای ایجاد اشتغال و تأمین زمین برای مسکن ایثارگران طبق زمان‌بندی اشاره کرد و بر استفاده از تمامی ظرفیت ها در مسیر استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران و نیز ایجاد اشتغال در واحدهای تولیدی و اقتصادی با استفاده از بخش خصوصی و حمایت از این افراد جهت کارآفرینی و سرمایه گذاری تاکید کرد.

 

گفتنی است، در پایان جلسه به واسطه اقدامات صورت گرفته در آیین تکریم و تجلیل پیشکسوتان دفاع مقدس استان همزمان با تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در ارتباط تصویری با مقام معظم رهبری، لوح تقدیر سردار کارگر رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به استاندار گیلان اهدا شد.

 

کد خبر 1035061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha