مربیان تربیتی الگوی تحول فرهنگی در دانش آموزان هستند

قاسم نژاد گفت: معلمان به‌عنوان گروه‌های مرجع در جامعه نقش مهمی در تحول فرهنگی به عهده دارند و مربیان امور تربیتی پیشقراولان این نقش الگویی محسوب می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «محمود قاسم نژاد» امروز(یک‌شنبه، ۱۷ اسفند) در مراسم گرامیداشت تأسیس نهاد امور تربیتی که در مدرسه حضرت فاطمه (س) ناحیه ۲ برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به عنوان معماران امور تربیتی در نظام آموزش و پرورش کشور اظهار داشت: معلمان به‌عنوان گروه‌های مرجع در جامعه نقش مهمی در تحول فرهنگی به عهده دارند و مربیان امور تربیتی پیشقراولان این نقش الگویی محسوب می شوند.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با اشاره به ضرورت انتقال برخی مفاهیم مانند نوع دوستی، احترام به والدین و مسئولیت پذیری به دانش آموزان تصریح کرد: خانواده و آموزش و پرورش دو نهادی هستند که نقش مهمی در جامعه پذیری دانش آموزان و اشاعه ارزش ها ایفا می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: خانواده ها با مسئولیت پذیری و تعهد می توانند در گسترش فرهنگ دینی در بین فرزندان نقش موثر داشته باشند و کم توجهی به این مفاهیم در جامعه امروز موجب نگرانی است. 

 

«مهدی رحمتی» نیز در این آیین گفت: مربیان پرورشی نقش مهمی در تزکیه دانش آموزان دارند و با همدلی خانه و مدرسه می توانیم به اهداف عالیه تأسیس نهاد امور تربیتی دست یابیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به شیوع کرونا و برخی محدودیت های پیش آمده اظهار داشت: به گفته برخی صاحب نظران کرونا بزرگترین چالش قرن است ولی خوشبختانه بسیاری از فعالیت های آموزشی و تربیتی نه تنها متوقف نشده بلکه از طریق فضای مجازی و شبکه شاد پیگیری شده است.

 

وی با تقدیر از تلاش های مربیان و معلمان در دوره شیوع این بیماری مهلک، تولید محتواهای تربیتی، آموزشی و ورزشی را سبب ارتقای آموزش دانش آموزان در فضای مجازی دانست و با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد مریم اسماعیل نژاد که اهدای عضو انجام داد اظهار داشت: این مربی پرورشی حتی با مرگ زندگی بخش خود به ما درس نوع دوستی داد.

 

در آیین بزرگداشت هفته تربیت اسلامی با نمایش تصاویری از شادروان مریم اسماعیل نژاد و مرحوم میرحسین مومنی( معاون پرورشی و فرهنگی اسبق آموزش و پرورش استان گیلان در سال های 77 تا 80 ) یاد و خاطره آنان گرامی داشته شد. همچنین در پایان از آقایان بصیر، موسوی فر، صفایی، اخلاقی و خانم ذکی پور به پاس خدمات ارزنده در سمت معاونت ادوار پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان قدردانی شد. 

کد خبر 1035068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha