خاکسپاری ۲ تن از شهدای گمنام در بوستان «خورشید‌کلاه» شیراز در نخستین مناسبت مذهبی

نظری گفت: ۲ تن از شهدای گمنام در بوستان «خورشید‌کلاه» در منطقه سه شیراز در نخستین مناسبت مذهبی به خاک سپرده خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعید نظری»، امروز (یکشنبه 17 اسفند) در در آئین گشایش بوستان «خورشید‌کلاه» شیراز در شهرک «زیباشهر» گفت: شورای پنجم با نگاه انسان محور خود که در قرآن کریم نیز بر انسان محوری تاکید شده امروز به کارگاهی عمرانی تبدیل شده است.

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه سه شهرداری شیراز ادامه داد: افتتاح بوستان «خورشید‌کلاه» در یکی از مناطق کمتر برخوردار شیراز مصداق انسان محوری است.

وی با اشاره به انتقاد‌های نادرست درباره اقدامات شورای شهر و شهرداری شیراز بیان کرد: زمانی که پل کابلی با عنوان نماد شهر شیراز بر سر موزه دفاع مقدس سایه انداخت هیچ کسی معترض نشد که چرا در سومین حرم اهل بیت (ع) چنین سازه‌ای اولا با عنوان نماد معرفی شده و دیگر اینکه منظر موزه‌ دفاع مقدس را مخدوش کرده است اما  امروز برخی با نامگذاری بوستانی به نام یکی از بانوان خیر شیراز مخالفت می‌کنند.

نظری ادامه داد: بانو «خورشیدکلاه»، قرآن‌نویس ممتازی بود که آثار گرانمایه‌ای با عنوان ذخایر فرهنگی و اسلامی بر جای گذاشته است، زمین بیمارستان «شهید فقیهی» اولین بار توسط وی اهدا شد و نخستین مدرسه مدرن شهر نیز توسط وی بنا شد و از خیریه‌هایی را نیز بنیان نهاد.

وی از خاکسپاری 2 تن از شهدای گمنام در این پارک ۱۴ هکتاری خبر داد و گفت: 2 تن از شهدای گمنام در بوستان «خورشید‌کلاه» در منطقه سه شیراز در نخستین مناسبت مذهبی به خاک سپرده خواهند شد.

نظری ادامه داد: شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ۶ ماه گذشته سه بار از «زیباشهر» بازدید کرده‌اند و «زیباشهر» و «رکن‌آباد» به عنوان طرح منفصل شهری به شهر الحاق شده اند.

کد خبر 1035087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha