مهمترین وظیفه کانون های فرهنگی هنری مساجد تربیت نیروی مومن و انقلابی است

قانعیان مهمترین وظیفه کانون های فرهنگی هنری مساجد را تربیت نیروی مومن و انقلابی دانست و گفت: کانون های مساجد به عنوان ملجأ و مکانی برای تربیت نیرو بیشترین نقش را در جامعه دارند.

«حسین قانعیان» در گفت و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با تبریک سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: مسجد به عنوان یک پایگاه دینی، نوجوانان و جوانان دینی را تربیت می کند و این نسل جوان به سبب حضور در مسجد و انجام فعالیت های دینی مختلف آینده خود را درخشان می سازد و کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی را در راستای جذب و ایجاد شور و نشاط جوانان فراهم می کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند به طرح «ملی ایران قوی» در کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و افزود: ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله رویکردهای این طرح است و در تقویت مولفه های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد گام برمی دارد، این طرح با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب و در راستای استفاده از ظرفیت ها و بهره گیری از آموزه های قرآن، سیره اهل بیت (ع)، مسجد و بیانیه گام دوم انقلاب و با چهار موضوع و عرصه متفاوت شامل «قرآن و سیره اهل بیت (ع)»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده»، «مقاومت و عزت ایرانی» در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شد.

 

وی با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: همانگونه که در این راستا ستاد مرکزی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اقداماتی نظیر برگزاری دوره های مختلف با استفاده از اساتید متخصص را انجام داد پیرو آن نیز کانون های فرهنگی هنری مساجد دوره هایی را با محوریت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در میان اعضا برگزار می کنند.

 

قانعیان از برگزاری دوره ۲ روزه تببین بیانیه گام دوم انقلاب در منطقه آزاد اروند خبر داد و اضافه کرد: در این راستا با حضور اساتیدی از شهرستان های تهران و اصفهان این دوره را برگزار کردیم که به بحث بیانیه گام دوم انقلاب پرداخته شد همچنین اساتید نکات مدنظر رهبر معظم انقلاب در این بیانیه را به مدیران کانون ها انتقال دادند، امید می رود این کلاس ها و‌ دوره ها در مساجد و‌ کانون های فرهنگی هنری برگزار و این مطالب به سایر اعضا نیز منتقل شود.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش بسیار ارزشمند، تاثیرگذار و مهمی در جامعه دارند عنوان کرد: کانون ها می توانند از طریق تربیت نیروهای انقلابی و کادر انقلابی برای جامعه مفید باشند چراکه باعث می‌شوند افراد اثرگذاری در جامعه به وجود آیند و در تمامی سمت ها و محل اشتغال و فعالیت خود چه در حال و چه در آینده مفید و مثمرثمر واقع شوند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند مهمترین وظیفه کانون های فرهنگی هنری مساجد را تربیت نیروی مومن و انقلابی دانست و تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان ملجأ و مکانی برای تربیت نیرو بیشترین نقش را در جامعه دارند.

 

وی همچنین به نقش اثر گذار کانون های فرهنگی هنری مساجد در شرایط حاکم ناشی از شیوع بیماری کرونا ویروس نیز اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از جوانان و نوجوانان مسجدی و کانون های این منطقه در بحث مقابله با بیماری کووید ۱۹ برنامه های متنوعی از جمله ضدعفونی معابر و اماکن محدوده فعالیت، رزمایش همدلی، تهیه و‌ توزیع بسته های معیشتی در میان نیارمندان، راه اندازی ایستگاه های سلامت صلواتی که ماسک و مواد ضدعفونی را به صورت رایگان و صلواتی توزیع کردند، شناسایی و‌ کمک به خانواده های بی بضاعت، حضور مستمر در بیمارستان ها و‌ کمک به کادر درمان و بیماران را برگزار و اجرایی کردند.

 

قانعیان در بخشی از سخنان خود با ارائه پیشنهاد و‌ راهکار برای فعالیت های بهتر کانون های فرهنگی هنری مساجد خاطر نشان کرد: بخشی از این موضوع به ما و بخشی دیگر به وجود امکانات، فضا و‌ تجهیزات مورد نیاز کانون ها مرتبط می شود، چنانچه مدیران کانون ها در دوره های مختلف حضور پیدا کند و آموزش های بیشتری را ببیند قطعا می تواند نگاه وسیع تری به مسائل کانون داشته باشد و آن مجموعه می تواند به عنوان سازمانی یادگیرنده عمل کند به طوری که هم آموزش ببینند هم پیشرفت کنند و هم مثمرثمر باشند.

 

وی آموزش را یکی از راه های بهتر شدن فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست و بیان کرد: داشتن امکانات کافی، فعالیت های مخلصانه و‌ جهادی از دیگر راه های بهتر شدن فعالیت کانون هاست و هر کانون اگر بتواند در منطقه خود به خوبی کار کند و بچه های خوبی را تبریت کند قطعا اثرگذاری آن بیشتر خواهد بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند ابراز کرد: همیشه توصیه ما به مدیران کانون ها این بوده که خوب آموزش ببینید چراکه این آموزش ها باعث می شوند سطح و نگاه ها عوض و وسیع تر شود و اینکه بر این اساس نیروی خوب تربیت کنند، اگر نیروی انقلابی در کانون ها تربیت شود در هر کاری می تواند کار مفید انجام دهد که به درد انقلاب و کشور می خورد.

 

وی با بیان اینکه فعالیت کانون های این منطقه نسبت به سال های گذشته بهتر و بیشتر شده است اذعان کرد: هر چند طی یک سال گذشته با شرایط حاکم ناشی از شیوع بیماری کرونا ویروس مواجه بوده ایم و بسیاری از کارهای کانون های ما تعطیل شد اما فعالیت مدیران کانون ها بسیار بهتر شده است و نسبت به سال گذشته و اوایل سال جاری روند رو به رشدی را شاهد بودیم.

 

قانعیان تصریح کرد: به دلیل شرایط کرونایی بسیاری از برنامه ها امکان اجرا شدن ندارند و همین باعث می شود آنچه که در سال های گذشته از جمله برگزاری کلاس ها، اردوها و دیگر برنامه ایی از این قبل رخ می داد اکنون نتوانیم اجرایی کنیم.

 

وی با تقدیر از زحمات و فعالیت مدیران فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند یاد آور شد: خوشبختانه جونب و جوش مدیران برای فعالیت کانون های خود در جهت بهتر دیده شدن کانون و گزارش عملکرد در سامانه فهما بسیار بهتر شده است که جای تقدیر و تشکر نیز دارد.

 

کد خبر 1035148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha