فعالیت ۲۴ شرکت دانش بنیان در همدان

مرادی گفت: در حال حاضر ۲۴ شرکت دانش‌بنیان در پارک مستقر هستند که در چشم انداز آینده به ۵۰ شرکت خواهد رسید.

«حسن مرادی» با اشاره به فعالیت مراکز رشد و نوآوری به خبرنگار شبستان گفت: این مراکز در شهرستان‌های همدان فعال هستند که به‌نوعی یا زیرمجموعه پارک علم و فناوری بوده و یا همکار پارک علم و فناوری همدان محسوب می‌شوند.

 

رئیس پارک علم و فناوری همدان به تشریح برنامه توسعه صادرات محصولات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان افزود: ازجمله این برنامه‌ها می‌توان به عقد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت هوکاد کارگزار صادراتی در عراق، عقد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت برسام طریق ماندگار کارگزار صادراتی در قرقیزستان، عقد توافق‌نامه همکاری با شرکت هامون دانش پیشرو کارگزار صادراتی در افغانستان، گرفتن مجوز کارگزاری صادراتی توسط شرکت ایرسارسانه، مؤسسه فناور پارک علم و فناوری و اجاره فضای یک‌هزار و ۵۰۰ متر مربعی در شهر اربیل توسط شرکت ایرسا رسانه جهت معرفی محصولات فناور و دانش‌بنیان کشور و به‌خصوص استان همدان اشاره کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: بر آنیم تا نواحی صنعتی و نوآوری را در شهر همدان تعریف تا با این روند بتوانیم نقش تسهیلگری خود را به‌خوبی ایفا کنیم.

 

رئیس پارک علم و فناوری همدان تصریح کرد: این صندوق به‌منظور ایجاد زمینه‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش‌های دولتی و غیردولتی استان و حمایت کمی و کیفی از فعالیت‌های پژوهشی (کاربردی-توسعه‌ای) فناوری و همچنین ارائه خدمات مالی ویژه به کارآفرینان متخصص و توانمند و نوآوران استان راه‌اندازی شده است.

 

وی درباره سهامداران این صندوق هم ابراز کرد: صندوق پژوهش با سهامداری ۴۹ درصد بخش دولتی (پارک علم و فناوری همدان ۲۵ درصد، دانشگاه بوعلی سینا 10 درصد، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی 10 درصد، دانشگاه صنعتی ۴ درصد و ۵۱ درصد بخش خصوصی(کنترل گاز اکباتان 6.24 درصد، نوین رایانه همدان 4.14 درصد، آریا سیل پارت ۱۱ درصد و شرکت آریا سرو سپهر الوند یک درصد) و در مجموع با سرمایه اولیه ۵ میلیارد تومان تشکیل شده است.

 

مرادی با بیان اینکه در بین 46 صندوقی که در کشور تاکنون مجوز گرفته‌اند، صندوق پژوهش و فناوری استان همدان به‌عنوان یکی از 5 صندوق برتر کشور تا سال 1404 مطرح می‌شود گفت:  همچنین صندوق شعاری با عنوان شفافیت، پاسخگویی و قانون‌مداری با حفظ چابکی طراحی کرده است؛ زیرا موضوع صندوق، بحث منابع مالی بخش خصوصی و دولتی است و باید بتوانیم این منابع را به شکلی مدیریت کنیم که علاوه بر کمک به حوزه فناوری و نوآوری، بر اساس ضوابط و قوانینی که چیده می‌شود در عین چابکی سرمایه بتواند رشد کند.

 

رئیس پارک علم و فناوری همدان با بیان اینکه در حال حاضر صندوق جهت پرداخت تسهیلات مالی 46 میلیارد ریال موجودی دارد،‌ افزود: اخذ عاملیت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اخذ عاملیت مالی پارک علم وفناوری همدان، پیگیری اخذ عاملیت صندوق نوآوری و شکوفایی در قالب گرفتن تسهیلات و خط اعتباری به میزان 9 برابر سرمایه تادیه شده‌ای صندوق و تا سقف 45 میلیارد تومان، پیگیری اخذ کارگزاری نظارت، ارزیابی تسهیلات، توانمندسازی و... از صندوق نوآوری شکوفایی، پیگیری طرح‌های مصوب شرکت‌های دانش بنیان استان همدان در صندوق نوآوری و شکوفایی به مبلغ 127 میلیاردتومان از جمله گزارشات بوده است.

کد خبر 1035168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha