ورود عشایر تا قبل از ۲۵ اردییبهشت به چهارمحال و بختیاری ممنوع است

حسین پور گفت: مطابق با تقویم کوچ زمان کوچ عشایر بعد از ۲۵ اردیبهشت است و قبل از آن ورود عشایر به چهارمحال و بختیاری ممنوع به شمار می رود.

«یحیی حسین پور» امروز (یکشنبه ۱۷ اسفند) در گفت و گو با خبرنگار شبستان در شهرکرد اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونای انگلیسی در استان خوزستان و نگرانی‌هایی که از انتقال این ویروس به استان ما وجود دارد مراقبت های لازم برای جلوگیری از کوچ زودهنگام عشایر به استان انجام می گیرد.

 

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه جمعیت عشایر استان در موسم ییلاق ۱۱۵ هزار نفر است، تصریح کرد: این در حالی است که این تعداد در فصل قشلاق 16 هزار و 127 نفر است.

 

حسین پور بابیان اینکه چهارمحال و بختیاری دومین استان عشایرنشین کشور است، اظهار داشت: این عشایر یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام در اختیار دارند.

 

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری در ادامه از صدور 200 کارت شناسایی دامداری و تردد عشایراستان خبر داد و گفت: این تعداد تا پااین سال به یک هزار کارت افزایش می یابد.

 

حسین پور از پلاک کوبی ۷۰ هزار راس دام عشایر در استان خبر داد و افزود: پلاک کوبی دام عشایر و صدور کارت شناسایی دامداری و تردد عشایر ضروری است و مانع قاچاق دام می‌شود.

 

کد خبر 1035174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha