کانون های مساجد محوری برای توسعه سبک زندگی ایرانی اسلامی

تمری، گفت: هدف کانون ها، توسعه سبک زندگی ایرانی اسلامی از طریق مساجد بر بدنه جامعه است چون این سبک زندگی همه مولفه های یک زندگی سالم و عقلانی را دارد.

خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد ، گفت: کانون های مساجد با هدف جذب جوانان و نوجوانان در اجرای برنامه های فرهنگی هنری تاسیس شده و تاکنون توانسته اند در راستای این هدف موثر عمل کند.

 

وی خاطر نشان کرد: کانون‌ها با رویکردهای دینی و فرهنگی و با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی می‌توانند درتبیین فرهنگ عمومی و آداب و سنن ارزشمند اسلامی برای اقشار مختلف مردم نقش اساسی داشته باشند.

 

 تمری با اشاره به اینکه مساجد محور مباحث و معارف دینی جامعه ما هستند ، افزود:  در  در قدیم به نوعی تنها مرکز اشاعه فرهنگ در جوامع ما بودند که بعد از ابزارهای نوین ای مکمل نقش آن ها شدند.

 

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب تصریح کرد:  از قدیم هرگاه افراد قصد شکل دادن حرکت و جریانی داشتند و یا درصدد آموختن مطلب تازه‌ای بودند، مساجد تنها مرکزی بودند که به آنها رجوع می کردند ، البته این جریان هنوز هم ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه مساجد می‌توانند مرکز احیای فرهنگ اسلامی ، در سبک زندگی باشند اظهار کرد: این مهم نیاز به برنامه‌ریزی برای مساجد به عنوان محور این برنامه دارد.و می توان در کانون های فرهنگی و هنری ، اساس و پایه آن را تشکیل داد. کسانی که در مسجد رفت و آمد دارند واقف هستند که باید سبک زندگی خود را بر ارزش‌های دینی پایه گذاری کند .


تمری با اشاره به فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد  گفت: هدف کانون ها،  توسعه سبک زندگی ایرانی، اسلامی از طریق مساجد بر بدنه جامعه است ، این سبک زندگی همه مولفه های یک زندگی سالم و عقلانی را داراست و اگر ما واقف به آن باشیم خیلی از مشکلات جامعه ،اعم از حوزه اقتصاد اجتماعی و زندگی سیاسی  حل خواهد شد و این مشکلات ، در جامعه به سبک زندگی گره خورده و با تغییر آن به زندگی ایرانی اسلامی یقیناً خیلی از مشکلات و ناهنجاری‌ها و کمبودها حل خواهد شد

کد خبر 1035196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha