کاشت ۱۸ اصله نهال به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد

۱۸ اصله نهال درخت مثمر به مناسبت گرامیداشت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با حضور کارکنان و مدیر این ستاد در استان ایلام کاشته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،  در مراسمی با حضور مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و جمعی از همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت گرامیداشت ۱۸ اسفند و همزمان با هفته منابع طبیعی در محوطه مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی شهر ایلام ۱۸ اصله نهال درخت مثمر کاشته شد.

 

در این مراسم با گرامیداشت سالروز تاسیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور بر تلاش اعضای کانون های فرهنگی و هنری بر حفظ و حراست از عرصه ها و منابع طبیعی و به ویژه  ترویج فرهنگ درختکاری تاکید شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه درختکاری در دین مبین اسلام، ابراز کرد: پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار (ع) همواره بر اهمیت درختکاری تاکید داشته اند.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند نقش مهمی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ درختکاری داشته باشند، گفت: حفظ و صیانت از عرصه ها و منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است که نقش مهمی در بقای نسل انسان و سلامت محیط زیست زندگی دارد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد با توجه به رسالت فرهنگی که برعهده دارند می توانند ایفاگر ترویج این فرهنگ حسنه باشند.

 

وی در پایان با بیان اینکه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در هفته منابع طبیعی در زمینه کاشت نهال و گرامیداشت این هفته برنامه های ویژه ایی را در دستور کار خود قرار داده اند، خاطرنشان کرد: نهال کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سال ۱۳۷۱ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کاشته شد و امروز به درختی تناور در حوزه فرهنگی و هنری در سطح مساجد کشور تبدیل شده است.

 

گفتنی است به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد برنامه های ویژه ای در سطح کانون های مساجد این استان با شعار« مسجد خانه ذاکران خدا» برگزار شده است.

 

 

 

کد خبر 1035222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha