طرح های ملی «فهما» و «ایران قوی» اقداماتی زیرساختی در کانون های مساجد است

براتی طرح های ملی «فهما» و «ایران قوی» را اقداماتی زیرساختی در دو سال اخیر عنوان کرد و در ادامه گفت: در سطح کشور قریب به ۲۵ هزار و ۶۰۰ کانون به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حسین براتی، در حاشیه سفر اخیر خود به کرمان برای مراسم بزرگداشت ۱۸ اسفند، در گفتگویی اظهار کرد: این نهال ارزشمند{کانون های مساجد} در جای جای ایران از جمله کرمان قهرمان غرس شدند و فعالیت های ارزشمند و کم نظیری به جامعه علاقه مند و جوان و نوجوان ارائه می دهند.

 

 

مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری ستادملی فهما افزود: طرح ملی ایران قوی برای جذب و نگهداشت و پرورش نوجوانان در رشته های مختلف با عناوین و فعالیت های متفاوت در حوزه های سه گانه شبستان و 12 گانه رواق، زمینه حضور بیشتر جوانان در مساجد و کانون ها بود.

 

 

وی ادامه داد: کرمان هم با بضاعت و امکانات و اختیاراتی که در این خصوص داشت، خوش درخشید و موجبات جذب و پرورش تعداد قابل توجهی از جوانان در عضویت کانون ها و طرح ملی ایران قوی را نشان داد که جای مباهات دارد.

 

 

براتی طرح های ملی «فهما» و «ایران قوی» را اقداماتی زیرساختی در دو سال اخیر عنوان کرد و در ادامه گفت: در سطح کشور قریب به 25 هزار و 600 کانون به ثبت رسیده و با توجه به قانون برنامه ششم توسعه کشور که سطح قابل ملاحظه ای برای کرمان هم تعریف کرده، هم به لحاظ پیشینه و امکانی که در این استان فراهم است از سهمیه در اختیار به شایستگی استفاده کرده و سهم خوبی در کانون های کشور {بیش از ۶۰۰ کانون در شمال استان و بیش از ۴۰۰ کانون در جنوب} شاهد بودیم.

 

 

وی درباره تجهیز کانون های فرهنگی هنری مساجد توضیح داد: تجهیز از منابع استان از محل تملک دارایی است که امیدواریم با تعریفی که برای ثبت کانون ها پیش بینی شده، استان کرمان هم بتواند تعداد قابل توجهی از کانون های خود را به صورت رسمی{ثبت در دفاتر اسناد رسمی} در سامانه بچه های مسجد قرار دهد.

 

 

براتی خاطرنشان کرد: این فرآیند را باید طی شود تا از منابع ملی و استانی و از موارد حمایتی و خدماتی سازمان برنامه و بودجه هر استان مد نظر است، استفاده شود و امیدواریم کرمان هم از این مزیت ارزشمند برخوردار شود.

کد خبر 1035291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha