آل خلیفه در فرسایشی کردن انقلاب مردم بحرین شکست خورده است

عزیزی اظهار کرد: طولانی کردن روند انقلاب برای خسته کردن مردم بحرین و با هدف انحراف از انقلاب صورت گرفته اما این اتفاق رخ نداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص نشانه های خروش انقلابی مردم بحرین با دکتر مهدی عزیزی، کارشناس مسائل غرب آسیا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

مهدی عزیزی با بیان اینکه بخشی از انقلاب های عربی و بیداری اسلامی به دلیل چالش ها و تهدیداتی که داشت به مرحله مؤثر و تکمیلی نرسید، گفت: انقلاب مردم بحرین با وجود سناریوهایی که از ابتدا برای تمام انقلاب های مردم منطقه توسط غربی ها چیده شد، ادامه پیدا کرد و از این منظر دارای اهمیت است.

وی افزود: غربی ها و حاکمان عرب تلاش کردند مانع رخ دادن انقلاب بحرین شوند، اما در اجرای این نقشه ناموفق بودند. در یک سناریو دیگر، تلاش شد مسیر انقلاب را با عناصر داخل و اتهام زنی به افراد، منحرف کنند که موفق نشدند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ضمن اشاره به نقش عربستان سعودی عنوان کرد: سعودی ها هم ابزار حمایت سیاسی حاکم بحران یعنی آل خلیفه بودند و هم از نظر نظامی کمک های گسترده ای کردند زیرا دولت آل خلیفه اساساً بدون وجود سعودی ها و آمریکایی ها هیچ فرصتی برای ظهور و بروزی ندارد زیرا در داخل هیچ پشتوانه مردمی ندارد. همچنین انگلیسی ها هم به ویژه خاندان ملکه بریتانیا به شدت از خاندان آل خلیفه حمایت کردند.

عزیزی نقشه آل خلیفه را فرسایشی کردن انقلاب مردم بحرین دانست و اظهار کرد: طولانی کردن روند انقلاب مردم برای خسته کردن آن‌ها با هدف انحراف مردم بحرین از انقلاب صورت گرفت اما این اتفاق نیافتاد و مردم بحرین همچنان با تازگی و روحیه در حال جنگیدن هستند.

وی به ویژگی های انقلاب مردم بحرین نسبت به دیگر انقلاب های عربی اشاره و بیان کرد: اکثریت قریب به اتفاق مردم بحرین و تمامی شاکله های حزبی علیه نظام آل خلیفه هستند. در جمعیت الوفاق که به عنوان شاخص اصلی جنبش ملی و اسلامی این کشور فعالیت دارد، تحولات انقلاب این کشور را مدیریت می کند و بنابراین وجود یک رهبری مقتدر و نقشه راه سبب شده است اکثریت مردم با آگاهی در این مسیر گام بر می دارند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا از تفاوت های مردم بحرین با دیگر کشورهای منطقه گفت و عنوان کرد: مردم این کشور نسبت به موضوع عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با این کشور حساسیت ویژه ای دارند و در حقیقت اهداف انقلاب مردم بحرین ترکیبی از اهداف داخلی و آرمان ها و اولویت های خارجی مانند فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی است.

کد خبر 1035299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha