تقدیر از مدیران کانون های فعال و برتر همزمان با سالروز تاسیس فهما

حجت الاسلام ذوالفقاری از آیین تقدیر از مدیران کانون های فعال و برتر همزمان با سالروز تاسیس فهما در استان مرکزی خبر داد.

حجت الاسلام «مصطفی ذوالفقاری» به مناسبت فرارسیدن 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: مساجد به‌عنوان یکی از مراکز مهم شکل‌گیری انقلاب اسلامی و تربیت نیروهای انقلابی و پایبند به  آرمان‌های امام راحل (ره)همواره نقشی مؤثر در اعتلا و توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته‌اند. 

 


مدیر ستاد عالی کانون های مساجد استان مرکزی افزود: تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روحبخش اسلام و زمینه سازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیتهای فرهنگی و هنری، شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان و استفاده از اوقات فراغت جوانان و حفظ و ترویج فرهنگ ناب اسلامی از برخی اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 


وی با اشاره به فعالیت قریب 26 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور، خاطرنشان کرد: در استان مرکزی 579 کانون فرهنگی هنری با عضویت قریب 12 هزار نفر در مساجد تاسیس و راه اندازی شده است.

 


حجت الاسلام ذوالفقاری دیدار با مسئولان، تقدیر از کانون های نمونه، بازدید از کانون ها را از برنامه های 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد برشمرد و افزود: مدیرانی که در طرح ملی ایران قوی مشارکت خوب و فعالی داشته اند و امتیاز خوبی کسب کرده اند و همچنین در سامانه بچه های مسجد دارای رتبه برتر بودند، تجلیل می شوند.

 


مدیر ستاد فهما مرکزی گفت: با توجه به شیوع بیماری ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامت عزیزان در کانون ها امسال نیز برنامه همایش بزرگداشت برگزار نشده ولی مراسم تقدیر و قدردانی از رابطین و مسئولان برتر شهرستان ساوه امروز 18 اسفند با حضور نماینده مردم ساوه وزرندیه در مجلس شورای اسلامی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می شود.

 


این مقام مسئول اظهارکرد: در سال 1399مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با حضور در سامانه  مساجد فعالیت های خود را منعکس کردند و 11 کانون استان مرکزی به مرحله نیمه نهایی طرح ملی ایران قوی در ررواق های نور، دانش، رسانه، کتاب، نمایش، فیلم، ترنج، قلم، کارآفرینی و فن آوری راه یافتند؛ از این 11 کانون 5 کانون روستایی هستند که نشان از فعالیت، حضور، مشارکت و تلاش کانون های فرهنگی هنری روستایی در برنامه های استانی و ملی دارد.


وی ادامه داد: کسب رتبه اول کشوری در مسابقات کتابخوانی، رتبه اول کشوری دربارگذاری تصویر تابلو ها و مشخصات کانون های، کسب رتبه اول کشوری و مشارکت صد در صدی رابطین کانون های استان در ثبت اعضای همگروه خود در سامانه بچه های مسجد و رتبه اول کشوری در ثبت هنرمندان هنرهای تجسمی سامانه بچه های مسجد از جمله رتبه های کسب شده در  طرح ملی ایران قوی است. 

 


مدیر ستاد فهما مجموع این موفقیات را کسب رتبه چهارم کشوری توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در سامانه بچه های مسجد دانست. 

 


حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: هدفگذاری شده که در سال 1400 کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران انتخاب شوند و رتبه اول را داشته باشند.

 


مدیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت:  579 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مرکزی مشغول به فعالیت است که ازاین تعداد 315 کانون در شهرستانها و 264 کانون در روستاهای استان با 12 هزار عضو کانون در حال انجام فعالیت های فرهنگی هنری هستند.

کد خبر 1035356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha