تمکین از قانون و مشارکت حداکثری برگ برنده در انتخابات‌ است

خوش خبر با تأکید بر اینکه عوامل اجرایی نقش مهمی در برگزاری انتخابات سالم دارند، گفت: در همه سنوات گذشته برگ برنده در انتخابات‌ها تمکین از قانون و رعایت اصل بی طرفی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ناصر خوش خبر» امروز (۱۸ اسفند) در نشست خبری با اشاره به اینکه ثبت نام ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از فردا آغاز می شود، اظهار کرد: ثبت نام به مدت هفت روز تا پایان وقت اداری روز سه شنبه ۲۶ اسفند‬ ماه ادامه خواهد یافت.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی به روش های  مختلف ثبت نام داوطلبان اشاره کرد و گفت: ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی (بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور) و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن، ثبت نام از طریق نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری، ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری و  همچنین ثبت نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان از ساعت ۸ تا ۱۸ عصر امکان پذیر است.

 

وی بیان کرد: همچنین ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۱۶ فرودین ماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و تا پایان وقت اداری روز یکشنبه ۲۲ فرودین ماه طی هفت روز انجام خواهد شد.

 

خوش خبر با تأکید بر اینکه توصیه ما به همه عوامل اجرایی انتخابات بر رعایت اصل بی طرفی و قانون است، ادامه داد: در همه سنوات گذشته برگ برنده ما در انتخابات‌ها تمکین از قانون و قانون پذیری بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: مردم مومن و ولایتمدار استان خراسان جنوبی همواره معتقد به اجرای قانون برای مشارکت در انتخابات هستند و برگ برنده آنان باور به حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات به عنوان یک تکلیف است.

 

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌ جنوبی در ادامه با بیان اهمیت انتخابات ۱۴۰۰، بیان کرد: همه اصحاب رسانه، احزاب و نخبگان و سایر اقشار جامعه مدنی با انسجام درونی باید مقوله مشارکت حداکثری را دنبال کنند که تحقق آن منوط به پیش زمینه آگاهی بخشی به مردم و تبلیغات مناسب و فراگیر است.

 

وی با بیان اینکه سبک جدیدی از انتخابات را به دلیل شیوع کرونا تجربه می‌کنیم، تصرح کرد: نیازمند افزایش شعب اخذ رأی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هستیم و یک هزار و ۸۳ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.

 

خوش خبر از تشکیل ستاد انتخابات استان و کمیته‌ها خبر داد و افزود: دوره های آموزشی برای آمادگی فرمانداران و بخشداران جهت برگزاری انتخابات پرشور برگزار شده است ضمن اینکه برای اعضای شعبه هم برنامه مدونی در حوزه آموزش دنبال می‌شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت را چهار رکن انتخابات دانست و اظهار کرد: تامین امنیت و سلامت انتخابات در اولویت ما قرار دارد و تمامی کمیته‌های اجرایی و نظارتی در این زمینه فعالیت مستمر دارند.

 

وی با بیان اینکه معتقدیم اشراف به قانون تضمین کننده سلامت انتخابات است، گفت: سلامت انتخابات با تمکین قانون بدون هرگونه اغماض رأی مردم را به عنوان حق الناس حفظ خواهد کرد.

 

خوش خبر با تأکید بر نظارت همه‌جانبه بر عدم استفاده از امکانات دولتی در تبلیغات له یا علیه نامزدهای انتخاباتی، ادامه داد: فرمانداران و بخشداران هیچ استقبالی از داوطلبان نامزدی انتخابات نخواهند داشت تا شائبه جانبداری به وجود نیاید.

 

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌ جنوبی بیان کرد: انتخابات یک مقوله سیاسی مهم است که تضمین کننده اقتدار و ‌وفاق اجتماعی است.

 

خوش خبر در خصوص نحوه تبلیغات انتخابات تصریح کرد: وزارت کشور در رابطه با تبلیغات پروتکل‌هایی را اعلام می‌کند که با ابلاغ به استان منطبق با دستورالعمل‌ها اقدام خواهد شد چرا که حفظ سلامت مردم در اولویت است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه مسئولان استان در حوزه تنظیم بازار و اقتصادی برای برقرار ثبات بازار تلاش می کنند، گفت: مطالبت قانونی مردم در فرایند قانونی پیگیری می‌شود و باید از هرگونه ایجاد تنش و جنجال‌آفرینی پرهیز شود چون معتقدیم همه ما در یک کشتی هستیم و در شرایط فعلی نیازمند انسجام درونی و همدلی هستیم.

 

 

کد خبر 1035429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha