آیین سوگواری امام کاظم (ع) در کانون «الزهرا (س)» جهرم برگزار می شود

حضوری از برگزاری آیین سوگواری سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» شهرستان جهرم خبر داد.

«محمد حضوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت ایام شهادت هفتمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت امام موسی کاظم (ع)، گفت: در آستانه سالروز شهادت این امام همام، کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)»، آماده برگزاری آیین سوگواری و عزاداری می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)»، مسجد «الزهرا (س)» جهرم افزود: این برنامه سوگواری سه شنبه شب مصادف با شب شهادت امام هفتم، در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» برگزار می شود.

 

وی به جزییات اجرای این آیین سوگواری و عزاداری اشاره کرد و اظهار داشت: در این برنامه که پس از نماز مغرب و عشا برگزار می شود، سخنران مجلس به بیان ویژگی ها، شاخصه ها و صفات حضرت امام موسی کاظم (ع) و دشواری ها و سختی های آن امام همام می پردازد.

 

حضوری بیان کرد: در ادامه این آیین سوگواری، «امین بشارتی» و «ابوالفضل قناعت پیشه» در رثای امام موسی کاظم (ع) به مرثیه سرایی و نوحه خوانی می پردازند.

 

وی عنوان کرد: همچنین از دیگر برنامه های این آیین، اجرای برنامه توسط «امیرحسین سراجی» مداح نوجوان کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» است که در وصف فرزند موسی بن جعفر (ع)، نوحه خوانی می کند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)»، مسجد «الزهرا (س)» جهرم اظهار کرد: آیین سوگواری و عزاداری حضرت امام موسی کاظم (ع) به همت هیئت دانش آموزی «یاوران ولایت» کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» برگزار می شود.

 

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا از شرکت کنندگان می خواهیم با رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این مراسم شرکت کنند.

 

به گزارش شبستان، برگزاری آیین سوگواری سالروز شهات حضرت امام موسی کاظم (ع)، در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» در قالب رواق «همدلی» در طرح ملی «ایران قوی» اجرا می شود.

کد خبر 1035431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha