فروش بیش از ۸ میلیارد ریالی « زمستانه کتاب» در گیلان

فاضلی با اشاره به اجرای طرح «زمستانه کتاب» با مشارکت ۳۱ کتابفروشی گیلان از فروش هشت میلیارد و ۲۶ میلیون ریالی استان در این طرح خبرداد.

«فیروز فاضلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به اجرای طرح زمستانه کتاب در راستای طرح‌های حمایتی کتاب اظهارداشت: این طرح از ۹ اسفند با مشارکت ۳۱ کتاب‌فروشی استان شامل ۱۹ کتابفروشی در مرکز استان و ۱۲ کتابفروشی در شهرستان‌ها با سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۲ میلیون ریال اجرا شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه خریداران تا ۱۶ اسفند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح‌، کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتب دانشگاهی را  با یارانه ۲۵ درصدی خریداری کردند افزود: گیلان با داشتن سه درصد از کتابفروشی‌ها، چهار درصد فروش کشور را در این طرح به خود اختصاص داد.

 

وی از فروش هشت میلیارد و 26 میلیون ریالی کتاب در قالب طرح زمستانه کتاب خبر داد و اعلام کرد: در مجموع ۱۹ هزار و۷۹۹ جلد کتاب در گیلان به فروش رسید.

 

فاضلی با اشاره به پرفروش‌ترین کتابفروشی‌ها بر اساس تعداد کتاب تصریح کرد: کتاب‌فروشی فرازمند رشت با فروش هفت هزار و 813 کتاب مقام سوم کشور را در طرح زمستانه کتاب کسب کرد.

 

وی عنوان کرد: همچنین در پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس تعداد کتاب رتبه ششم و در پرفروش‌ترین استان ها بر اساس مبلغ فروش نیز رتبه هشتم را کسب کردیم.

 

گفتنی است، گیلان در طرح پاییزه کتاب با مشارکت  ۲۸ کتاب‌فروشی با فروش هفت میلیارد و ۹۱۰میلیون و ۲۳۷ هزار ریالی رتبه ششم را بر اساس میزان فروش در کشور کسب کرد.

 

 

 

 

کد خبر 1035437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha