اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان برای بازسازی اتوبوس های فرسوده در کرمانشاه

شهبازی، گفت: برای بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار با همکاری سازمان برنامه و بودجه صندوق کارآفرینی و امید و شهرداری کرمانشاه تخصیص داده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  در کرمانشاه امروز (۱۸ اسفند) در نشست خبری غلامرضا شهبازی رئیس سازمان حمل و نقل مسافر کرمانشاه گفت: روزانه یک میلیون نفر سفر در مرکز استان توسط ناوگان حمل و نقل شهرداری کرمانشاه صورت می‌گیرد این ناوگان شامل ۶۸۹۰ تاکسی ۲۰۰۰ آژانس و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس می باشد.

 

وی با اشاره به اقدامات این سازمان در ایام کرونا ؛ خاطر نشان کرد: دستورالعمل های بهداشتی در حوزه حمل و نقل به طور کامل اجرا و انجام شده  ودر حوزه حمل و نقل ۶۷ هزار مورد ارسال پیامک برای اطلاع رسانی رعایت پروتکل های بهداشتی انجام و ۱۰۰ هزار ماسک قابل شستشو در هفت مرحله بین رانندگان توزیع ، راه اندازی اکیپ ضدعفونی‌کننده تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها به صورت شبانه روزی، تهیه و توزیع محلول ضدعفونی کننده بین راننده‌ها ، و همچنین نصب دستگاه شستشو و ضدعفونی کننده در ایستگاه های اتوبوس، از اقدامات این سازمان بوده است. 

 

شهبازی در خصوص تعداد افراد مبتلا شده به کرونا در این سازمان افزود :در بین رانندگان تاکسی ۲۱ نفر و بین رانندگان اتوبوس ۷ نفر مبتلا به کرونا شدند که خوشبختانه فوتی بین مبتلایان وجود نداشته است.

 

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده این سازمان  گفت: پخش۱۶۰۰۰ تراکت با موضوعات رعایت مسائل بهداشتی در سطح شهر،نصب بنر های اطلاع رسانی در خصوص رعایت پروتکل ها در معابر عمومی و ایستگاه های اتوبوس نصب برچسب فاصله گذاری در تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها  همچنین برچسب استفاده از ماسک در دستگاه های حمل و نقل عمومی، توزیع کاور جدا کننده راننده و مسافر بین رانندگان تاکسی، انجام تست غربالگری کرونا بین راننده ها و همچنین توزیع بسته معیشتی بین راننده های تاکسی و اتوبوس از اقدامات فرهنگی این سازمان بوده است.

 

 رئیس سازمان حمل و نقل مسافر کرمانشاه اظهار کرد: برای مقابله با متخلفان در امور بهداشتی ۳۵۰ دستگاه حمل و نقل به علت رعایت نکردن پروتکل های های بهداشتی توقیف و از فعالیت آنها جلوگیری شد و به رانندگان حوزه حمل و نقل که از ناحیه کرونا آسیب دیده بودند تسهیلاتی اختصاص داده و ۸ هزار و چهل و پنج نفر، برای استفاده از تسهیلات به بانک معرفی شدند، که مجموعاً  تا کنون ۴۰ میلیارد تومان به آنها کمک شده است.


شهبازی با اشاره به فرسودگی اتوبوس ها در این سازمان خاطر نشان کرد: سن مفید یک اتوبوس ۱۰ سال می‌باشد که متاسفانه اکثر اتوبوس های سازمان حمل و نقل بالای ۱۰ سال سن دارند که با پیگیری شهردار تسهیلات و اوراق مشارکتی اختصاص داده تا در حوزه حمل و نقل و اتوبوسرانی مصرف بشود و دستگاه‌های اتوبوس قدیمی و فرسوده بازسازی شوند در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای تهیه شده  تا برای هر دستگاه اتوبوس تا سقف اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات اختصاص داده شود، این اقدام با همکاری سازمان برنامه و بودجه اداره کار آفرینی و امید و شهرداری کرمانشاه انجام می شود،اقساط این تسهیلات را خود شهرداری پرداخت می‌کند .

 

وی تصریح کرد: این سازمان در سال ۹۸ درخواست اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس داده که سال ۹۹،  ۴۰ میلیارد آن جذب و در این راستا درخواست ۲۰۰ میلیارد تسهیلات شده است که با ۱۰۰ میلیارد آن موافقت شده و در دست پیگیری می باشد.


شهبازی گفت: در حوزه بازرسی از تاکسی ها برای رعایت پروتکل های بهداشتی قبلا ۴ دستگاه تخصیص داده شده بود که در سال آینده به شش دستگاه افزایش می یابد و نرخ کرایه تاکسی ها با توجه به نرخ سال قبل و سال آینده افزایش می یابد.


وی در خصوص الکترونیکی کردن تاکسی ها افزود: یکسری اقدامات انجام شده است که با همکاری تعدادی سرمایه گذار ، در سال جدید کد QR برای تاکسی ها عرضه خواهد شد و پرداخت کرایه از این طریق انجام می‌شود.

 

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر کرمانشاه در خصوص بیمه راننده های تاکسی عنوان کرد:  مشکل عدم واریز بیمه راننده ها در کل کشور وجود داشته که از برج ۹ سال جاری با سازمان شهرداری ها و وزیر کشور و نمایندگان کرمانشاه در مجلس مکاتباتی داشته ایم . در کمیسیون تلفیق مجلس صحبت هایی شده است تا مشکل بیمه رانندگان حل شود. 


وی با اشاره به برخورد با مسافربران شخصی ابراز کرد: این سازمان از طریق دادستان شهر کرمانشاه دستور قضایی گرفته است و این اختیار به سازمان داده شده که با همکاری راهبران از ابتدای اسفندماه با مسافربران شخصی برخورد بشود .روزانه ۱۰ الی ۱۲ دستگاه ماشین شخصی توقیف می شود و در مرحله اول توقیف ۳ الی ۴ روز در پارکینگ خواهد ماند.

 

شهبازی با اشاره به برنامه‌های عید این سازمان تصریح کرد: هر سال مرسوم بوده است که تاکسی گردشگری خدمات رایگان به گردشگران و مردم ارائه بدهد, امسال ۴ دستگاه تاکسی راهنما و ۸ ون در شهر برای همیاری و راهنمایی مسافران و بازدید از اماکن تاریخی مستقر هستند. 

 

وی در پایان با اعلام شماره های این سازمان برای ارتباط با شهروندان گفت: شهروندان می‌توانند با شماره‌های ۳۸۲۴۶۵۶۵ ، ۳۸۲۱۱۹۴۸ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۸۱۵ با این سازمان در ارتباط باشند همچنین سامانه ۱۳۳ برای دریافت شکایات و انتقادات مردمی به صورت ۲۴ ساعته در حال ارائه خدمات می باشد.

کد خبر 1035468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha