گیلان با ۸۱ مرکز از فعال‌ترین استان‌ها در اجرای طرح مرکز مثبت زندگی است

زارع با اشاره به ایجاد ۸۱ مرکز مثبت زندگی در گیلان، این استان را از فعال‌ترین استان‌ها در اجرای این طرح دانست و خواستار ارائه خدمات مورد نیاز به همه نیازمندان به‌ویژه در مناطق کوهستانی و روستایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (دوشنبه، ۱۸ اسفند) در پنجاه و پنجمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید و در مراسم افتتاح مراکز مثبت زندگی از طریق ارتباط تصویری با رییس‌جمهوری؛ بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در ارائه خدمات به مردم را یک ضرورت دانست و گفت: افتتاح این مراکز در تسهیل و تسریع خدمات رسانی به جامعه هدف و کاهش هزینه‌ها موثر است.

 

استاندار گیلان کاهش تصدی‌گری، توجه به سیاست‌گذاری، تدوین برنامه‌های راهبردی و نظارت را از مولفه‌های مهم در چابک سازی دولت‌ها برشمرد و افزود: سازمان بهزیستی به واسطه تعدد وظایف در حوزه‌های اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌ها، ارائه خدمات به جامعه هدف به ویژه معلولان و موضوع مورد توجه رهبر معظم انقلاب و رییس‌جمهوری درخصوص اقدامات پیشگیری از اعتیاد، درمان، بازتوانی و اشتغال آن‌ها و نیز زنان سرپرست خانوار، بستری برای ارائه بهتر خدمات مورد انتظار بود.

 

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی از اقدامات راهبردی و موثر میان مدت و بلندمدت دولت است تصریح کرد: اگرچه کرونا تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان کشورمان و جامعه جهانی است؛ اما ضرورت استفاده بیشتر از دولت الکترونیک در جهت پیشگیری از ترددها و حضور در اماکن‌ اداری و شکل گیری اجتماعات را نمایان‌تر کرد.

 

زارع با اشاره به ایجاد ۸۱ مرکز مثبت زندگی در گیلان، این استان را از فعال‌ترین استان‌ها در اجرای این طرح دانست و ابراز امیدواری کرد با استفاده از تحصیلکردگان مرتبط با این موضوع به ازای هر ۱۵۰ نفر یک مددکار، رسیدگی و نظارت به امور مخاطبان بهزیستی تسریع شود.

 

وی با تاکید بر اینکه  افراد در مناطق کوهستانی و روستایی نیز باید خدمات موردنیاز را دریافت کنند و پوشش استان صد درصدی شود به افزایش ارائه خدمات بهزیستی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: رضایتمندی مددجویان و افراد تحت پوشش نشان از فرهنگ بالای قدرشناسی مردم از خدمتگزاران است.

 

گفتنی است، این مراکز در ۵۰ منطقه شهری و ۳۱ منطقه روستایی و حاشیه ای استان واقع شده که برای ارائه خدمت به گروه های هدف؛ ۳۳ هزار و ۱۹۳ پرونده میان آنها توزیع شده است. با افتتاح این مراکز برای ۳۲۵ نفر از دانش آموختگان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شغل ایجاد شده است.

مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی؛ مرکزی غیردولتی‌ست که براساس بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پس از کسب پروانه فعالیت، مجموعه ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات و در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارائه می‏نماید که به عنوان مرکز مثبت زندگی تعریف شده است.

با تأسیس این مراکز به عنوان بهزیستی‌های کوچک، خدمات ۲۲ گانه بهزیستی به صورت رایگان به گروه‌های هدف تحت پوشش سازمان و بر اساس مکان و موقعیت گروه‌های هدف ارائه می شود.

کد خبر 1035473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha