تجلیل از مقام پیشکسوتان عرصه فرهنگ بستر افزایش انگیزه جوانان است

فتایی گفت: تجلیل از مقام و شخصیت شامخ پیشکسوتان عرصه فرهنگ، علاوه بر قدردانی از زحمات آنان، موجب افزایش انگیزه‌های جوانان و نوجوانان فعال در این عرصه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « احمد حسین فتایی» امروز(18 اسفند» در مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه فرهنگ، اظهار داشت: تجلیل از مقام و شخصیت شامخ پیشکسوتان عرصه فرهنگ، علاوه بر قدردانی از زحمات آنان، موجب افزایش انگیزه‌های جوانان و نوجوانان فعال در این عرصه می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تبریک فرارسیدن عید مبعث، گفت: در اوایل سال جاری برنامه‌های را در جهت برگزاری بزرگداشت چهره‌های شاخص استان در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه به وزارت پیشنهاد دادیم که با موافقت مسئولین کشوری برگزاری آن از امروز در قالب برنامه‌ی عصر کتاب آغاز می‌شود.

 

وی تصریح کرد: تلاش کردیم آیین تجلیل از این دو استاد گران‌قدر در تالار آمفی‌تئاتر شهید آوینی و با حضور گسترده اهالی فرهنگ و هنر استان برگزار شود که متأسفانه شرایط موجود در استان فضا را به‌گونه‌ای دیگر رقم‌زده که امکان برگزاری این‌گونه برنامه‌ها فراهم نیست.

 

فتایی ادامه داد: حضور و تلاش چهره‌های همچون استاد عسگری عالم و استاد چنگایی در عرصه فرهنگ و هنر استان، متضمن تقویت، ماندگاری و تأثیر مضاعف فعالیت‌های این حوزه است و این دو استاد آثار بسیار ارزشمندی را از خود به یادگار نهاده و شاگردان بسیاری را تربیت نموده‌اند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و دبیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به وضعیت پر ریسک استان درزمینهٔ شیوع ویروس کرونا، ابراز داشت: در سال گذشته و هم‌زمان با ایام تعطیلات نوروز شاهد بودیم که چهره‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان با دعوت از مردم، زمینه‌ساز بهبود وضعیت استان بودند و امیدواریم امسال نیز از ظرفیت ایشان در جهت عدم برگزاری میهمانی‌ها و مراسمات گسترده، آیین‌های پنجشنبه آخر سال و چهارشنبه‌سوری و ... بهره‌مند شویم.

 

تجلیل از پیشکسوتان موجب ماندگاری فعالیت های می شود

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، هم در این مراسم، گفت: برکت حضور پیشکسوتان فرهنگ در برنامه‌ها و فعالیت‌های این حوزه موجب تأثیر و ماندگاری بیشتر این فعالیت‌های می‌شود.

 

«رضا نیازی» افزود: انشا الله با بهبود شرایط کرونایی استان و کشور، شاهد گردهمایی‌ها و برنامه‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف و با حضور گسترده‌ی پیشکسوتان این عرصه خواهیم بود.

 

گفتنی است، در این مراسم  که با حضور جمعی از اساتید عرصه فرهنگ وهنر برگزار شد، از مقام " علیمردان عسگری عالم " و " عزت‌الله چنگایی "  تجلیل شد.

کد خبر 1035481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha